وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تأثیر نمره 2درس عمومی و2درس اختصاصی در نتیجه آزمون سراسری سال90خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، کامران دانشجو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره قانون حذف آزمون سراسری گفت: در مورد حذف آزمون سراسری به این جمع بندی رسیدیم که حذف کامل کنکور در سال90 قابل اجرا نیست و باید3سال تمدید شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده است برای کنکور سال90 در چند رشته امتحانات2درس عمومی و 2درس اختصاصی به صورت سراسری برگزار و نمره آنها در کنکور90 تأثیر داده شود.

وزیر علوم با بیان این که آزمون سراسری سال 89 هیچ تغییری نسبت به امسال نخواهد داشت گفت: برای کاهش اضطراب داوطلبان پیشنهاد دادیم که تا سال حذف کنکور، کنکور را به صورت 2 یا 3 بار در سال یا فصلی برگزار کنیم که البته مجلس شورای اسلامی در حال کار کارشناسی برای این پیشنهاد است.

وی افزود: با ستاد کل نیروهای مسلح نیز جلسه ای داشتیم و در ارتباط با کنکور کاردانی مذاکراتی صورت گرفت تا بحث سربازی برای شرکت در مقطع کاردانی حل شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسشی درباره ممانعت از تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی دانشگاه های خارج از کشور گفت: این موضوع جدیدی نیست و دنیای غرب در برخی رشته ها مانع تحصیل دانشجویان مسلمانان می شود اما ما ضرر نمی کنیم.

وی همچنین درباره جلوگیری از جعل و فروش مدارک دانشگاهی نیز گفت: گزارش هایی که در این زمینه به ما منعکس شود پی گیری و اگر خلافی صورت گرفته باشد بر اساس قانون برخورد می کنیم.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir