در آزمون ورودی دانشگاهها چون رقابت جدی است ممکن است برخی داوطلبان با توجه به علاقه خود پذیرفته نشوند بنابراین باید این امکان فراهم شود تا پس از مدتی به یکی از رشته های مورد علاقه خود وارد شوند.
 
دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم ، ‌تحقیقات و فناوری آخرین وضعیت طرح وزارت علوم برای امکان دریافت کارشناسی (لیسانس) دوم توسط دانشجویان دوره کارشناسی را تشریح کرد.

نادری منش در این مورد به مهر گفت: برخی که یک کارشناسی دارند احساس می کنند برای کار نیاز به لیسانس یا کارشناسی دوم دارند. اگر ظرفیت و فرصت لازم فراهم باشد چرا نباید شرایطی فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند کارشناسی دوم را نیز همزمان با کارشناسی اول دریافت کنند.

وی ادامه داد: در آزمون ورودی دانشگاهها چون رقابت جدی است ممکن است برخی داوطلبان با توجه به علاقه خود پذیرفته نشوند بنابراین باید این امکان فراهم شود تا پس از مدتی به یکی از رشته های مورد علاقه خود وارد شوند.

معاون وزیر علوم در مورد پرداخت هزینه برای تحصیل در کارشناسی دوم گفت: در مورد کارشناسی اول باید تلاش کنیم بر اساس یارانه و کمک دولتی امکان تحصیل دانشجویان در دانشگاههای دولتی فراهم باشد اما درباره کارشناسی دوم چون خود دانشجو متقاضی دریافت آن است باید هزینه ها را تقبل کند.

استفاده از سیستمهای علمی کاربردی و پیام نور در طرح ارائه کارشناسی دوم به دانشجویان

وی ادامه داد: در زمینه کارشناسی دوم می توانیم برخی سیستمها مثل علمی کاربردی و پیام نور را که کم هزینه تر هستند را به عنوان اولویت در نظر بگیریم یا از دوره های مجازی استفاده کنیم.

چگونگی ورود دانشجویان به کارشناسی یا لیسانس دوم

معاون آموزشی وزارت علوم در مورد چگونگی ورود دانشجویان به کارشناسی یا لیسانس دوم و امکان برگزای آزمون برای آن به مهر گفت: بستگی به رشته، متقاضی و ظرفیت دارد. اگر در رشته ای متقاضی زیاد باشد به یک نحو باید ارزیابی صورت گیرد اما در رشته هایی که متقاضی کمتر از ظرفیت است امکان پذیرش با داشتن حداقل ها امکانپذیر است.

وی ادامه داد: البته این گونه نیست که تاکنون چنین کاری صورت نگرفته باشد. تا کنون نیز برای المپیادی ها چنین امکانی فراهم بوده است اما اینکه نتایج آن تا چه اندازه موفق بوده جای بحث علمی دارد.

 


گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com