ایران تنها به دلیل حضور یکی از دانشگاههایش در رتبه 987 جهانی موفق شده است خود را در جدول توزیع رتبه بندی وبومتریک بر اساس کشور در جایگاه...

اما کشور ایران به دلیل نداشتن هیچ جایگاهی در میان 500 دانشگاه برتر جهان در میان 45 کشور برتر جایگاهی ندارد و 10 رتبه برتر این جایگاهها به ترتیب به کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا، تایوان، سوئد، اسپانیا، ژاپن، برزیل و هلند اختصاص یافته است.

همچنین از میان 500 دانشگاه برتر جهان سهم کانادا و آمریکا 180 دانشگاه، اروپا 223 دانشگاه، آسیا 50 دانشگاه، آمریکای لاتین 21 دانشگاه، اقیانوسیه 4 دانشگاه، جهان عرب دو دانشگاه و یک دانشگاه از آفریقا بوده است.

ایران تنها به دلیل حضور یکی از دانشگاههایش در رتبه 987 جهانی موفق شده است خود را در جدول توزیع رتبه بندی وبومتریک بر اساس کشور در جایگاه 56 قبل از کشورهای جاماییکا، فیلیپین و پورتوریکو و بعد از اوروگوئه و بلغارستان قرار دهد. این کشورها نیز هر کدام از یک دانشگاه با رتبه زیر هزار برخوردار بوده اند.

دانشگاه تهران که در رتبه بندی سال گذشته رتبه 990 را به دست آورده بود امسال با سه رتبه صعود در جایگاه 987 قرار گرفته است. بقیه دانشگاههای ایران دارای رتبه ای بالاتر از هزار هستند.

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:mehrnews.com