رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کنکور سراسری 1389 دانشگاهها گفت: در کنکور سراسری سال آینده...
 
 
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کنکور سراسری 1389 دانشگاهها گفت: در کنکور سراسری سال آینده یک میلیون و 287 هزار نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 500 هزار نفر یعنی از هر 5/2 نفر 1 نفر قبول می شوند.
به گزارش مهر، محمد حسین سرورالدین صبح دوشنبه در نشستی مطبوعاتی در سازمان سنجش گفت: تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری 89 نسبت به تعداد شرکت کنندگان کنکور سال گذشته 35 هزار و 917 نفر افزایش یافته است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه 60 درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 89 را دختران تشکیل داده اند گفت: تعداد شرکت کنندگان دختر در کنکور سراسری 89 نسبت به کنکور سال گذشته کاهش یافته است.
وی همچنین با اشاره به زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای اظهار داشت: آموزش و پرورش تا کنون علیرغم پیگیریهایی که سازمان سنجش انجام داده است درباره ظرفیت و میزان پذیرش در این آزمون اطلاعاتی را به سازمان سنجش ارائه نداده است از این رو ما نیز تا زمانی که ضوابط آموزش و پرورش را نداشته باشیم نمی توانیم نسبت به ثبت نام و برگزاری آزمون اقدام کند.
سرورالدین گفت: به نظر می رسد از سال آینده فرم این آزمون تغییر کند و زیر نظر وزارت کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اعمال سهمیه 20 درصدی متأهلان در کنکور کارشناسی ارشد نیز گفت: تا کنون در این خصوص مصوبه ای به سازمان سنجش ابلاغ نشده است و تا زمانی که ابلاغی صورت نگیرد ما نیز روال سابق را ادامه می دهیم. درباره کنکور ارشد 89 این اطمینان خاطر را می دهم که 20 درصد اعمال نشود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین پیشنهاد برگزاری آزمون دکتری را به صورت سراسری ارائه داد و گفت: سازمان سنجش آمادگی دارد که این آزمون را برای اجرای برقراری عدالت به صورت سراسری برگزار کند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:alef.ir