معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره انتقال دانشگاههای تهران از این شهر گفت...
 
معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره انتقال دانشگاههای تهران از این شهر گفت: انتقال دانشگاههای تهران به بیرون از شهر نجات بخش این شهر از بن بست های ترافیکی و مسائل اجتماعی است و خروج این دانشگاهها به دلیل زلزله احتمالی نیست.
دکتر علی اکبر متکان در گفتگو با مهر با بیان اینکه دانشگاهها باید با سیاستهای دولت هماهنگ باشند گفت: دانشگاهها از مسائل دولت جدا نیستند و باید با سیاستهای دولت هماهنگ باشند.
وی افزود: سیاستهای تشویقی همان سیاستهایی است که دولت برای همه سازمانها اعلام می کند لذا درباره دانشگاهها نیز صدق می کند.
معاون وزیر علوم ضمن تأکید بر اینکه انتقال دانشجویان به زلزله احتمالی تهران ربطی ندارد افزود: بحث این است که دانشگاهها از نظر تخصصی بالا رفته اند. وزیر علوم نیز پیش از طرح موضوع زلزله از کاهش دانشجویان کارشناسی در دانشگاههای بزرگ و مادر خبر داده بود که این امر هم در چند مرحله انجام می شود.
متکان اضافه کرد: در ارتباط با خروج دانشگاهها و انتقال آنها به اطراف شهر تهران مسائلی از جمله ترافیک و بحث های اجتماعی مطرح است. به عنوان مثال اگر به کشور مالزی نگاه کنیم می بینیم که شهرک های دانشگاهی دایر کردند که این مسئله برای خود آنها بهتر است.
وی افزود: اما لزومی ندارد که ما شهرک دانشگاهی داشته باشیم چرا که مدل شهرک دانشگاهی با توجه به حجم دانشجویان ایران مناسب نیست و نیاز به مطالعه فراوان دارد.
معاون اداری و مالی وزارت علوم به مهر گفت: در حال حاضر دانشگاههای تهران برای توسعه و گسترش خود با مشکلاتی از جمله زمین و توسعه آنها مواجه هستند که باید با تدابیر ویژه این مشکلات را حل کرد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com