وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسیهای لازم برای تسهیل نقل و انتقال دانشجویان هستند و راهکارهای عملی آن ارزیابی می کنند.

به گزارش مهر، معاون آموزشی وزارت علوم از تدوین آیین نامه ای در راستای اظهارات وزیر علوم در خصوص تسهیل روند انتقال دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر به ویژه دانشجویان دختر خبر داد .
حسین نادری منش با بیان این خبر افزود: وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسیهای لازم برای تسهیل نقل و انتقال دانشجویان هستند و راهکارهای عملی آن ارزیابی می کنند.
وی با بیان اینکه تسهیل نقل و انتقال دانشجویان یکی از سیاستهای وزارت علوم است گفت: تلاش می کنیم مطابق با استانداردها و رعایت شرایط دانشگاههای مختلف بحث نقل و انتقال دانشجویان را تسریع بخشیم.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از همین رو و در راستای صحبتهای وزیر علوم مبنی بر تسهیل در روند انتقال دانشجویان به ویژه دختران، کارگروهی تشکیل شده است که جزئیات آن پس از تدوین آیین نامه اعلام می شود.
به گزارش مهر، کامران دانشجو وزیر علوم چندی پیش در جمع تعدادی از روسای دانشگاه‌های کشور از روسای دانشگاهها درخواست کرد روند انتقال دانشجویان را به دانشگاههای همطراز دیگر بویژه برای دانشجویان دختر و از دانشگاههای تهران به شهرستانها را تسهیل کنند.
 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com