مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها گفت...
 

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها گفت: بر اساس دستورالعمل شورا در جایی که امکان برگزاری کلاسهای مجزا وجود داشته باشد تفکیک کلاسها صورت می گیرد.
جلیل دارا در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که طرح دانشگاهها در خصوص عفاف و حجاب در راستای طرح عفاف و حجاب جامعه است، افزود: نظر وزیر علوم در بحث عفاف و حجاب این است که در این زمینه قانون وجود دارد و تنها مشکل در عدم اجرای آن است از این رو تدوین اساسنامه و دستورالعمل برای عفاف و حجاب در دانشگاهها ضرورت ندارد و تنها باید دستورالعمل قبلی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اجرایی شود.
وی با تشریح راهکارهای اجرای دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: در بخش عفاف و حجاب باید فضاسازی مطلوبی در دانشگاهها صورت گیرد و اهمیت آن متذکر شود. همچنین باید برای دانشجویان تبیین کرد که منظور از پوشش اسلامی چیست.
مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم همچنین اضافه کرد: سیاست واحدی در این زمینه در دانشگاهها باید اجرایی شود تا هر دانشگاهی رویکردی متفاوت نداشته باشد.
وی با اشاره به یکی از بندهای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در دانشگاهها افزود: بر اساس این دستورالعمل اگر در جایی امکان برگزاری کلاسهای مجزا نیز وجود داشته باشد این کار صورت می گیرد.
دارا در خصوص اجرای این بند از مصوبه در دانشگاهها به مهر گفت: برخی افراد بحثهای مختلفی را در خصوص تک جنسیتی کردن دانشگاهها مطرح می کنند اما نیازی نیست که دانشگاهها را به سمت تک جنسیتی برد تنها کافی است که در دانشگاهها فضای اسلامی حاکم باشد.
وی افزود: اگر در دانشگاهی آمار دانشجویان زیاد بود برخی کلاسها می توانند به صورت تفکیکی برگزار شوند اما تأکیدی بر این موضوع نیست که تمام کلاسهای دانشگاهها تفکیک شوند و سیاست کلی این نیست.
مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به شرایط تفکیک دختر و پسر در دانشگاهها گفت: بستگی به دانشگاهها و آمار دانشجویان دارد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دانشگاهها را به تفکیک جنسیتی ملزم نکرده و تنها عنوان کرده در جاهایی که لزومی دیده می شود تفکیک صورت گیرد.
وی افزود: تفکیک جنسیتی در این راستا که مباحث در کلاس به صورت راحت تری مطرح شود صورت می گیرد.
 
 
گردآوری:‌گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com