درمقطع كارشناسي ارشد نيز بحث اين است كه نوع امتحان را دو مرحله‌اي كنيم و در واقع يك امتحان برگزار شود و بيش از ظرفيت به دانشگاه‌ها اعلام شود تا دانشگاه‌ها پس از بررسي و مصاحبه پذيرش دانشجو داشته باشند...

 معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درمورد آخرين تصميم گيري‌ها دربازنگري آيين‌نامه آزمون‌هاي سراسري در كليه مقاطع، با بيان اينكه به طور مستمر درحال بررسي هستيم كه سيستم ورودي آزمون‌ها درتمامي مقاطع بهينه شود، گفت: براين اساس به عنوان نمونه مجلس از ما خواسته است كه آزمون ورود به دانشگاه در مقطع كارشناسي حذف و برداشته شود كه راهكارهاي اجرايي آن در حال انجام است.

دكترحسين نادري‌منش،افزود: درمقطع كارشناسي ارشد نيز بحث اين است كه نوع امتحان را دو مرحله‌اي كنيم و در واقع يك امتحان برگزار شود و بيش از ظرفيت به دانشگاه‌ها اعلام شود تا دانشگاه‌ها پس از بررسي و مصاحبه پذيرش دانشجو داشته باشند.

وي درادامه با بيان‌اينكه با دو مرحله‌اي شدن آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها نيز حق انتخاب در چهارچوب بهترين‌ها را خواهند داشت، گفت: درحال حاضر دربرخي رشته‌هاي خاص مقطع كارشناسي ارشد آزمون به صورت دو مرحله‌اي است، بدين نحو كه بيش از دو يا سه برابر ظرفيت به دانشگاه‌ها معرفي و پس از انجام مصاحبه پذيرش انجام مي‌شود.

با لحاظ تغييرات در آزمون ارشد، آزمون به صورت دو يا سه بار در سال برگزار مي‌شود

معاون آموزشي وزير‌علوم با اشاره به مشكل برگزاري آزمون كارشناسي ارشد به صورت دو مرحله‌اي، گفت: برگزاري آزمون به شيوه ذكرشده نيازمند زمان مناسب و بيشتر است.

وي در ادامه اظهاركرد: برگزاري آزمون ارشد به صورت دو مرحله‌اي درحال بررسي و ارزيابي است و با لحاظ بحث آمايش سرزمين اين موضوع به بهترين شيوه اجرايي مي‌شود.

نادري‌منش عنوان كرد: با لحاظ تغييرات مدنظر در آزمون كارشناسي ارشد، آزمون مي‌تواند به صورت دو يا سه بار در سال برگزار شود.

آزمون دكتري امسال به صورت پايلوت براي چند دانشگاه اجرايي مي‌شود

نادري‌منش درباره آخرين تصميم‌گيري‌ها در آزمون دكتري، اظهاركرد: آزمون دكتري امسال به صورت پايلوت براي چند دانشگاه اجرايي خواهد شد.

معاون آموزشي وزارت علوم در پايان خاطرنشان كرد: درآيين‌نامه نوع آزمون‌ها، بحث اين است كه شكل آزمون‌ها تغييركند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:isna.ir