كنكور سراسری مهم‌ترين و سرنوشت‌سازترين رقابت علمي جوانان ايرانی است كه طبق روزشمار كنكور سراسری سال 89 تنها 19 روز به برگزاری اين اتفاق علمی باقی مانده است...


 به گزارش خبرنگار علمی «شبكه خبر دانشجو»، چهلمین كنكور سراسری در سال  89 با ثبت نام یك میلیون و 287 هزار و 390 نفر در روزهای 10 و 11 و 12 تیرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار        می شود.

در آزمون سراسری امسال یك میلیون و 454 هزار و 477 كارت ورود به جلسه آزمون توزیع می شود؛ زیرا برخی از داوطلبان در دو گروه آموزشی ثبت نام كرده اند.

در آزمون امسال 463 هزار و 93 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 320 هزار و 392 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 460 هزار و 830 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی و 25 هزار، 19 نفر در گروه آزمایشی هنر و 18 هزار و 299 نفر در گروه آزمایشی زبان شركت كرده اند.

بنا بر این گزارش، امسال گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین شركت كننده را به خود اختصاص داده است.

 

 

توزیع كارت ورود به جلسه كنكور از 5 تیرماه

توزیع كارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 89 از شنبه، 5 تیرماه آغاز و تا چهارشنبه، 9 تیرماه ادامه دارد.

كارت ورود به جلسه كنكور امسال به صورت الكترونیكی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.

طبق گفته توكلی، معاون سازمان سنجش نتایج اولیه آزمون سراسری سال 89 نیمه اول مرداد ماه اعلام می شود.

وی با اشاره به اینكه نتایج نهایی آزمون 89 در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود، می افزاید: كارنامه نهایی داوطلبان آزمون سراسری نیز در مهرماه منتشر می شود.

 

 

تاثیر نمرات دبیرستان در كنكور 89
در آزمون سراسری سال 89 تنها نمرات دروس سال سوم دبیرستان تاثیرگذار خواهد بود كه طبق گفته خدایی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش نمرات پیش دانشگاهی تاثیری در آزمون امسال ندارد.

وی می افزاید: نمرات سال سوم دبیرستان به میزان 15 درصد در قبولی داوطلبان كنكور تاثیرگذار است.

طبق اعلام سازمان سنجش كشور سوابق تحصیلی (نمرات كتبی امتحانات نهایی) آن دسته از داوطلبان سال سوم دبیرستان (دیپلم) نظام جدید آموزش متوسطه كه مدرك خود را در یكی از سال های 84 تا 88 در رشته های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی اخذ كرده اند و مدرك فارغ التحصیلی آنها توسط وزارت آموزش و پرورش به این سازمان تحویل داده شده است، به میزان 15 درصد در گزینش نهایی آن داوطلبان اعمال می شود.

لازم به ذكر است، نمرات امتحانات دروس دوره پیش دانشگاهی، برابر ضوابط به عنوان سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 89 لحاظ نشده و نمرات دروس دوره پیش دانشگاهی هیچ گونه تاثیری در گزینش نهایی داوطلبان نخواهد داشت.

 

 

افزایش ضریب امنیتی كنكور 89 نسبت به سال گذشته

سرورالدین، رئیس سازمان سنجش با اشاره به آغاز قرنطینه كنكور 89 از اوایل خرداد ماه اظهار می دارد: از اوایل خرداد ماه تمامی افراد مرتبط با طراحی سوالات كنكور سراسری وارد قرنطینه می شوند.

وی می افزاید: ضریب امنیتی كنكور سراسری 89 نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی دارد.

سرورالدین با بیان اینكه دفترچه ها و پاسخنامه های آزمون سراسری 89 در پاكت هایی پلمپ می شوند، می گوید: كنكور امسال در شرایط كامل امنیتی برگزار می شود.
 

سهمیه های آزمون سراسری 89 هیچ تغییری نداشته است

خدایی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش با بیان اینكه سهمیه های كنكور 89 نسبت به سال گذشته هیچ گونه تغییری نداشته است، تصریح می كند: در كنكور امسال چهار سهمیه شامل سهمیه مناطق، شاهد و ایثارگران، آموزگاران و بهیاران اعمال می شود.

وی خاطرنشان می كند: بومی گزینی در آزمون سراسری سال 89 نیز مانند سال گذشته اعمال می شود؛ به طوری كه در 13 رشته پرمخاطب، 60درصد بومی گزینی و 40درصد آزاد صورت می گیرد.

خدایی اضافه می كند: در بقیه رشته ها نیز چهار درصد به صورت بومی و 60درصد به صورت آزاد پذیرش دانشجو انجام می شود.
 

پذیرش 500 هزار نفر در كنكور 89

سرورالدین، رئیس سازمان سنجش با بیان اینكه شیوه و سبك برگزاری كنكور 89 نسبت به سال گذشته هیچ تفاوتی نداشته است، می گوید: در كنكور امسال 500 هزار نفر پذیرفته می شوند.

وی می افزاید: در آزمون 89 بیش از 60 درصد داوطلبان، زن و حدود 40 درصد مرد هستند.

سرورالدین می گوید: میزان ثبت نام در آزمون سراسری امسال نسبت به سال گذشته 35 هزار و 917 نفر افزایش جمعیت داشته است.

طبق اعلام سازمان سنجش كشور رشته های مهندسی برق، مهندسی مكانیك، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع در گروه ریاضی و فنی پرطرفدارترین رشته ها بودند.

لازم به ذكر است، رشته های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی سه رشته پرطرفدار گروه آزمایشی تجربی در كنكور سراسری سال گذشته شناخته شدند.

همچنین در گروه علوم انسانی، رشته های حقوق، روانشناسی و حسابداری به عنوان پرطرفدارترین رشته ها اعلام شدند.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:snn.ir