معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح این وزارتخانه‌ مبنی بر برنامه شروع زودهنگام ترم‌های تحصیلی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:...

 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح این وزارتخانه‌ مبنی بر برنامه شروع زودهنگام ترم‌های تحصیلی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با این اقدام کلاس‌های میان ترم به صورت کامل برگزار و مطالب ارائه خواهد شد.

دکتر حسین نادری‌ منش درمورد زمان برگزاری ترم‌های دانشگاهی با توجه به تعطیلات مختلف و همچنین بحث بازنگری تقویم آموزشی دانشگاه‌ها، اظهارکرد: با توجه به وجود سال قمری و شمسی و چرخش یکی از آنها و برگزاری تعطیلات خاصی برای اعیاد، عزاداری‌ها و تعطیلات عمده در عید نوروز، اساتید برای ارائه دروس در ترم‌های دوم دچار مشکل جدی می‌شوند که در این زمینه ایجاد کارآیی کافی و یکسان از ساعات حضور دانشجو در کلاس در دو ترم تحصیلی از مباحث جدی ما به شمار می‌آید.

معاون وزیرعلوم افزود: در این راستا بحث‌های متعددی چون سه‌ترمه و فصلی کردن نیز مطرح بوده است، اما مهم تر از همه این است که ترم اول زودتر از مهرماه شروع شود تا شروع ترم دوم با فاصله از عید نوروز باشد.

وی ادامه داد: در این صورت، هم کلاس‌های میان ترم برگزارشده و مطالب ارائه می‌شود و هم دانشجویان از برگزاری کلاسهای جبرانی در انتهای ترم‌ها گله مند نخواهند بود.

وی با بیان اینکه عملا به علت نبود امکانات و حجم مسافرت‌ها، از قبل از عید نوروز تا 20 فروردین ماه تعطیلات ایرانی‌ها ادامه پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم بحث تعطیلات تغییر پیدا کند و توزیع تعطیلات بیش از 10 روز به طول نیانجامد، در این میان با توجه به تعطیلات طولانی مدت، احتمال دارد ترم اول و دوم را زودتر شروع کنیم.

نادری منش با اشاره به سال «همت مضاعف، کارمضاعف»، گفت: در این سال باید بسیار جدی‌تر به این مسائل فکر کنیم و باید توجه داشت که بحث کوتاه شدن تعطیلات تابستانی و عید فراتر از توان ستاد وزارت علوم است و مسئله‌ای فرهنگی به شمار می‌رود و مجموعه کشور باید در این زمینه همراهی و حمایت کنند.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:isna.ir