بايد تلاش كنيم در فرايند جذب دقت لازم اعمال شود تا افراد مومن و متعهد در اولويت قرار گيرند/فرم‌های صلاحيت عمومی بازنگری شده و بازنگری فرم‌های اعضای هيات علمی نيز در دستور كار است...
 
 
 دبیر هیات مركزی جذب وزارت علوم گفت : اكثر دانشگاهها نیاز به بورس داخل خود را مشخص كردند و تا پایان خردادماه سهمیه‌ بورس‌ها به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و طبق فراخوانی كه در شهریور ماه صورت می‌گیرد،دانشجویان بورسیه تا اواخر مهرماه معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا عامری در سی‌و‌نهمین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های سراسر كشور با اشاره به نیاز دانشگاهها در سال جاری به اعضای هیات علمی، عنوان كرد: نیاز به جذب 6400 عضو هیات علمی در دانشگاههای دولتی به وزارت علوم اعلام شده است و پیش‌بینی ما این است كه این تعداد به 7 هزار نفر می‌رسد و تا پایان برنامه پنجم تا 5 هزار و500 عضو هیات علمی جذب دانشگاهها می‌شود
وی ضمن اعلام برگزاری هفتاد جلسه هیات مركزی جذب وزارت علوم عنوان كرد: بسیاری از پرونده‌های دانشگاه‌ها در بحثهای صلاحیت عمومی و علمی رسیدگی شده و به دانشگاه‌ها ابلاغ گردیده است.
دبیر هیات مركزی جذب وزارت علوم با بیان اینكه یكی از مهمترین اهداف تشكیل هیات‌های اجرایی جذب، جذب اعضای هیات علمی مومن، متعهد و با تخصص لازم است، گفت: باید تلاش كنیم در فرایند جذب دقت لازم اعمال شود تا این افراد در اولویت قرار گیرند.
عامری با اشاره به ارائه دو هزار و 500 ردیف استخدامی در برنامه چهارم اظهاركرد: با مساعدت وزیر علوم حدود سه هزار ردیف استخدامی دیگر نیز افزایش یافته است كه حدود 500 ردیف در بین دانشگاه‌ها توزیع شده است. در این راستا، هفته آینده پرتال ویژه برای تكمیل فرمهای اعلام نیاز دانشگاهها باز می‌شود و دانشگاهها می‌توانند اطلاعات خود را ارسال كنند، تا اواخر خردادماه اعلام نیازها را نهایی كنیم.
وی با بیان اینكه بحث بازنگری مصوبات در هیات عالی جذب شروع شده است، افزود: فرم‌های صلاحیت عمومی بازنگری شده و بازنگری فرم‌های اعضای هیات علمی نیز در دستور كار است.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com./news
منبع:ilna.ir