بحث تجمیع دانشگاههای تهران از اهدافی بوده که سال گذشته به تصویب هیئت دولت رسیده است اما در جلساتی که با وزارت علوم داشتیم دانشگاه خواجه نصیر...

 رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه خبر انتقال این دانشگاه از تهران به مراغه را امروز برای اولین بار شنیده است گفت: هیچ طرحی برای خروج دانشگاه خواجه نصیر از تهران به شهرستان وجود ندارد بلکه این دانشگاه به حاشیه شهر تهران منتقل می شود.
محمد تقی بطحایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بحث تجمیع دانشگاههای تهران از اهدافی بوده که سال گذشته به تصویب هیئت دولت رسیده است اما در جلساتی که با وزارت علوم داشتیم دانشگاه خواجه نصیر به منطقه ای در حاشیه شهر تهران منتقل می شود.
 
رئیس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه بحث انتقال دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس سیاست تمرکززدایی مطرح است گفت: در حال حاضر جایابی هایی نیز در این خصوص شده است که در حال بررسی است. از طرفی وزارت علوم نیز با ما در ارتباط است که مکانی مناسب را با کمک شهرداری در حاشیه تهران به دانشگاه خواجه نصیر اختصاص دهد. 
 
رئیس دانشگاه خواجه نصیر گفت: در سیاست های کلی بحث تمرکززدایی تفکر خوبی است چرا که در جهان نیز این مسئله رایج است.
 
بطحایی افزود: به اعتقادم استاندار آذربایجان شرقی نظر خود را در این خصوص مطرح کرده است. البته چندی قبل مثل خیلی از مراکزی که زیر نظر ما دانشجوی دکتری می گیرند از سوی رصدخانه مراغه درخواست شد که تحت نظر ما دانشجوی دکتری بگیرند که موافقت کردیم.
 
وی همچنین به حمایت دانشگاه خواجه نصیر از رصدخانه مراغه اشاره کرد و گفت: در این راستا تفاهمنامه ای با رئیس رصدخانه مراغه برای اخذ دانشجوی دوره دکتریامضا شده است که البته حمایت ما از رصدخانه مراغه موجب افتخار ما است.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com