وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد وام را از محل منابع خودش به دانشجو ارائه می کند افزود: دانشگاه آزاد نیز وام با کارمزد از بانک می گیرد تا هزینه های جاری و عمرانی خود را پوشش دهد...
 
 
 
 رئیس صندوق رفاه دانشگاه آزاد با بیان اینکه با وجود فرا رسیدن ایام ثبت نام دانشجویان اما هنوز دولت نسبت به تخصیص وام شهریه اقدام نکرده است گفت: برای دانشجویانی که درخواست وام شهریه کرده اند سعی می کنیم تا 50 درصد شهریه را پوشش دهیم.

رضا سعید در گفتگو با مهر با بیان این خبر گفت: از دولت خواهش می کنیم که وام شهریه دانشجویان را به موقع تخصیص دهد. ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شده اما هنوز سهمیه وام شهریه دانشجویان را ابلاغ نکرده اند.

وی افزود: دولت باید سهمیه وام شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را همان طور که در قانون آمده تخصیص دهد. 2500 میلیارد ریال در قانون سال 89 دیده شده که به عنوان کمک در اختیار سه صندوق وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دهند اما هنوز این قانون عملی نشده است.

سعید اضافه کرد: پس از اینکه سهمیه مشخص شود تازه در چرخه وزارت دارایی و خزانه قرار می گیرد. از آنجا که دانشگاه آزاد ردیف بودجه ندارد سهمیه دانشجویان دانشگاه آزاد از وام شهریه به حساب صندوق رفاه وزارت علوم واریز می شود و دانشجویان دانشگاه آزاد به صندوق رفاه وزارت علوم معرفی می شوند تا وام خود را از آن طریق دریافت کنند اما متأسفانه هر ساله اعتبار وام شهریه را در دی ماه ابلاغ می کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: وقتی اعتبار وام شهریه را در دی ماه ابلاغ می کنند خود دانشگاه آزاد مجبور است از منابع دانشگاه به دانشجویان کمک کند تا مشکل دانشجو حل شود. وقتی هم که اعتبار وام شهریه را ابلاغ می کنند دیگر متقاضی نداریم چرا که در آن زمان ثبت نام دانشجویان تمام شده است.

رضا سعید با اشاره به آغاز ثبت نام نیمسال جدید تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو بخشی از شهریه را پرداخت می کند و درخواست دارد که برای تأمین بخش دیگر وام دریافت کند. هر چند منابع وام شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد توسط دولت تأمین نشده اما دانشگاه مجبور است این وام را به دانشجو بدهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد وام را از محل منابع خودش به دانشجو ارائه می کند افزود: دانشگاه آزاد نیز وام با کارمزد از بانک می گیرد تا هزینه های جاری و عمرانی خود را پوشش دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حالی که اعتبار وام شهریه دانشجویان هنوز تأمین نشده است درباره نحوه ارائه تسهیلات شهریه به دانشجویان در ثبت نام نیمسال تحصیلی جدید به مهر گفت: اگر دانشجویی درخواست وام شهریه کرد، سعی می کنیم تا 50 درصد شهریه اش را پوشش دهیم.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com