در صدد هستيم كه درصد بيشتری از قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف كنكور را برای كنكور سال آينده محقق كنيم كه بر اين اساس سوابق تحصيلی در پذيرش دانشجو تا قبل از حذف كنكور علاوه بر آزمون تاثير خواهد داشت...
 
 
 
 رییس سازمان سنجش با اعلام جزئیات كنكور90، گفت: پیش‌بینی می‌شود سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده بیش از 15 درصد تاثیر داشته باشد.

دكتر محمد حسین سرورالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح جزئیات آزمون سراسری1390، اظهاركرد: در صدد هستیم كه درصد بیشتری از قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر حذف كنكور را برای كنكور سال آینده محقق كنیم كه بر این اساس سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو تا قبل از حذف كنكور علاوه بر آزمون تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: كارگروه ماده چهار حذف كنكور موظف است تا در آزمون سال آینده حداكثر تلاش خود را برای محقق كردن قانون مجلس انجام دهد كه بر این اساس امكان افزایش تاثیرات سوابق تحصصیلی وجود دارد.

 امكان لحاظ معدل پیش دانشگاهی در كنكور سال آینده وجود دارد

رییس سازمان سنجش با اشاره به تاثیر نمرات 10 درس در كنكور90، تصریح كرد:‌ البته پیشنهاد شده است كه معدل پیش دانشگاهی نیز در كنكور سال آینده تاثیر داشته باشد كه این موضوع باید در كارگروه ماده 4 مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

سرورالدین با اشاره به دریافت كد رهگیری توسط داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون سراسری اظهاركرد: برای اینكه همه داوطلبانی كه در كنكور ثبت‌نام می‌كنند دارای سوابق تحصیلی باشند قرار شده است كه قبل از ثبت نام كد رهگیری از وزارت آموزش و پرورش دریافت كنند و بر اساس آن كد در آزمون سراسری ثبت‌نام انجام دهند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir