سایتی با عنوان سایت دانش آموختگان داخل در حال راه اندازی است و اقدامات اولیه راه اندازی این سامانه مجازی انجام شده است. امید می رود سامانه دانش آموختگان داخل تا پایان سال راه اندازی شود....
 
 
 
 مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم از راه اندازی سامانه دانش آموختگان داخل و اختصاص کد به هر دانش آموخته خبر داد و گفت: با ورود کد در این سامانه می توان صحت ادعای افراد درباره رشته، مقطع و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند را مورد بررسی قرار داد.

محمد حسین مجلس آرا افزود: سایتی با عنوان سایت دانش آموختگان داخل در حال راه اندازی است و اقدامات اولیه راه اندازی این سامانه مجازی انجام شده است. امید می رود سامانه دانش آموختگان داخل تا پایان سال راه اندازی شود.

مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم گفت: از طریق این سایت به هر دانش آموخته دانشگاههای داخل یک کد تعلق می گیرد و دانش آموختگان با راه اندازی این سامانه از روی کدهایشان شناخته می شوند یعنی هر فردی که ادعا کند یک فارغ التحصیل است حتما باید کد داشته باشد.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه یک فرد که فارغ التحصیل مقطع لیسانس از یک دانشگاه است باید یک کد نیز داشته باشد با ورود این کد در سامانه می توان متوجه شد وی از کدام دانشگاه و در چه رشته و مقطعی فارغ التحصیل شده است.

مجلس آرا خاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورتی که ادارات نیازمند بررسی صحت ادعای یک فارغ التحصیل باشند می توانند با مراجعه به این سامانه و ورود کد به بررسی صحت و سقم موضوع بپردازند.

اکنون راه اندازی سامانه دانش آموختگان داخل و کد دار شدن فارغ التحصیلان دانشگاههای داخل می تواند حداقل ادعاهای دروغینی که از سوی برخی افراد درباره اخذ مدارک دانشگاههای داخل مورد طرح قرار می گیرد را برملا کند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com