وی ادامه داد: آگهی ثبت نام اين آزمون در 16 بند با توجه به شرايط ثبت‌نام و جذب طراحی شد و همچنين نرم‌افزار هوشمندی برای ثبت نام از داوطلبان تهيه شد و استان‌های دارای اولويت جذب مشخص شدند....
 
 
 
 
 رئیس کارگروه آموزش قضات قوه قضاییه گفت: سؤالات آزمون تصدی امر قضا که صبح امروز برگزار شد، توسط رئیس قوه قضاییه انتخاب شده است.

به گزارش  فارس، حسن افشار در حاشیه برگزاری اولین آزمون تصدی امر قضا با اعلام این مطلب افزود: به لطف خدا این آزمون از ساعت 9 صبح در 5 استان برگزار شد.
وی ادامه داد: از 24 اسفند سال گذشته فرایند برگزاری این آزمون در معاونت آموزش قوه قضاییه کلید خورد و با توجه به اهمیت آن کارگروهی به نام کارگروه آموزش کل قضات ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس کارگروه آموزش قضات معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه گفت: جلسات متعددی برای برگزاری این آزمون برگزار شد و نهایتا سیاست‌گذاری‌های کلی تدوین و به تصویب ریاست قوه رسید.
وی ادامه داد: آگهی ثبت نام این آزمون در 16 بند با توجه به شرایط ثبت‌نام و جذب طراحی شد و همچنین نرم‌افزار هوشمندی برای ثبت نام از داوطلبان تهیه شد واستان‌های دارای اولویت جذب مشخص شدند.
افشار گفت: از اول تیرماه به مدت 15 روز به صورت اینترنتی ثبت‌نام از داوطلبان انجام شد و با همکاری حفاظت اطلاعات قوه قضاییه شرایط برگزاری منظم ازمون فراهم شد.
وی ادامه داد: بانک سؤالات برای این آزمون با 10 برابر ظرفیت آزمون جمع‌آوری شد و نهایتا خود شخص رئیس قوه قضاییه از میان این تعداد سؤالات جمع‌آوری شده از اساتید و نخبگان قضایی 150 سؤال را انتخاب کردند که داوطلبان باید در مدت 170 دقیقه به آنها پاسخ دهند.
وی گفت:‌ آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی حقوقی، حقوق جزایی، حقوق اختصاصی، حقوق مدنی، مبانی فقه، ادبیات و آیین نگارش، حقوق تجارت، حقوق ثبت، ادبیات عرب، حقوق اساسی و احکام و معارف اسلامی از منابع آزمون بوده است.
رئیس کارگروه آموزش قضات معاونت آموزشی و تحقیقاتی قوه قضاییه گفت: پس از برگزاری آزمون 2 برابر ظرفیت مدنظر پذیرفته‌شدگان انتخاب می‌شوند و سپس در 10 کمیته تخصصی از آنها اختبار علمی انجام می‌شود.
*امنیت آزمون تصدی امر قضا 100 درصد تضمین شده است
نادمی یکی از اعضای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و مسئول حفظ امنیت برگزاری آزمون تصدی امر قضا با اشاره به این مطلب که از یکشنبه هفته گذشته که سوالات از طریق رئیس قوه در اختیار جهانگیری مسئول حفاظت اطلاعات قوه قضاییه قرار گرفته کار چاپ سوالات در یک چاپخانه قرنطینه شده آغاز شده است، گفت: از 48 ساعت قبل سؤالات به 4 مرکز استان محل برگزاری آزمون منتقل شده است.
وی ادامه داد: در این استان‌ها با هماهنگی رئیس کل دادگستری استان مربوطه محلی برای قرنطینه سوالات و پاسخنامه‌ها انتخاب شد تا امروز از آن محل به محل برگزاری آزمون منتقل شود.
مسئول حفظ امنیت آزمون تصدی امر قضا گفت: این سؤالات صبح امروز هم از ساعت 8:40 دقیقه به 3 مرکز آزمون در تهران منتقل شد و به همراه پاسخنامه‌ها بین داوطلبان پخش شده است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری ازمون پاسخنامه‌ها پس از شمارش و تفکیک میان غائبین و حاضرین به صورت پلمپ شده به شرکت مجری برگزاری آزمون داده می‌شود تا در حضور نماینده حفاظت اطلاعات پاسخنامه‌ها تصحیح شود.
نادمی در پاسخ به این پرسش که امنیت آزمون را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: 100 درصد مطمئن هستیم که سؤالات لو نرفته و موردی از تقلب وجود نخواهد داشت.
 
 
 
 
 
 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com