رئيس مركز امور زنان و خانواده گفت: به استناد مصوبه شورايعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تدريس دو واحد درس اختياری با عنوان "دانش خانواده "، مركز امور زنان اقدام به تدوين منبع آموزشی با عنوان...
 
 
 
 مریم مجتهدزاده در گفتگو با مهر با اشاره به اشكالات عمده‌ای كه در محتوا و حتی نوع انتخاب سرفصلهای درس "جمعیت و تنظیم خانواده" كه تا كنون به عنوان واحد عمومی در دانشگاهها تدریس می‌شد اظهار داشت: در این زمینه كتاب "روانشناسی ازدواج و شكوه همسری" تدوین شده كه به مهمترین مسایل فرهنگی و اجتماعی جوانان پرداخته و بستر ازدواج مطلوب و پایدار جوانان را با شعار "انتخاب دقیق"، "ازدواج آسان" فراهم می‌كند.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه تحكیم خانواده مهمترین استراتژی مركز امور زنان و خانواده در دولتهای نهم و دهم است و استحكام و دوام خانواده بیش از هر چیز دیگر به روابط بین زوجین بستگی دارد این امر نیازمند آموزشهای چهره به چهره و مداوم در دوره‌های مختلف زندگی به ویژه در دوره جوانی است.

وی گفت: معاونت آموزش و پژوهش مركز امور زنان و خانواده اقدام به تدوین كتب آموزشی با عناوین"كانون مهرورزی" و "كانون جوانمردی" كرده كه از منابع آموزشی "طرح رحمت" است كه در كشور با هدف تحكیم خانواده در حال اجراست.

مجتهد زاده اظهار داشت: كتاب "كانون مهرورزی" ویژه بانوان تدوین شده است كه به نقش مهم زنان در ایجاد آرامش برای پویایی و نشاط خانواده می‌پردازد و بانوان این مرز و بوم را در راه ایجاد و حفظ ارتباطات صحیح خانوادگی یاری می‌كند.

وی تصریح كرد: كتاب "كانون جوانمردی" ویژه مردان تدوین شده است كه به وظایف مهم مردان در قبال خانواده به ویژه همسران پرداخته و راههای تشكیل خانواده سالم و متعالی را با رویكرد دینی ترسیم می‌كند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com