سیدجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت ۴:۲۱ صبح امروز سازمان آتش‌نشانی کهریزک از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران برای اطفاء حریق گسترده در یک انبار دپو مواد شیمیایی درخواست نیروی کمکی کرد که بلافاصله ستاد فرماندهی دو ایستگاه آتش‌نشانی را به همراه تانکر آب و دستگاه های ایمنی و تجهیزات لازم برای مهار شعله های آتش ناشی از مواد شیمیایی به محل حریق واقع در...

وی گفت: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد انباری به وسعت ۴ هزار متر مربع محل دپوی ۱۳ تانکر حاوی مواد شیمیایی بود که ظرفیت تانکرها بین ۶ هزار لیتر تا ۶۰ هزار لیتر برآورد می شد. یکی از تانکرها به دلیل نامعلومی دچار حریق شده بود و این حریق به سرعت در حال گسترش به دیگر تانکرهای موجود در انبار بود.

ملکی ادامه داد: با توجه به سوختن مواد شیمیایی، دود سیاه رنگ و غلیظی از فاصله چند کیلومتری در محل حادثه قابل رؤیت بود. از این رو، آتش‌نشانان برای جلوگیری از انفجار و آتش‌سوزی دیگر تانکرها بلافاصله وارد عمل شده و با استفاده از آب و کف آتش‌سوزی را تحت کنترل خود درآوردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام اینکه در جریان این آتش‌سوزی دو نفر از امدادگران آتش‌نشان به دلیل وسعت شعله‌ها و شیمیایی بودن مواد قابل اشتعال دچار مصدومیت شدند، افزود: سرانجام در یک عملیات نفس‌گیر یک ساعته، مأموران موفق شدند در سال ۵:۴۵ آتش حاصل از مواد شیمیایی را مهار و نسبت به ایمن‌سازی انبار اقدام کنند.

ملکی اضافه کرد: در این آتش‌سوزی بیش از ۲۵۰ هزار لیتر مواد شیمیایی طعمه حریق شد و علت این حادثه توسط کارشناسان علت‌یاب آتش‌نشانی در دست بررسی است.