به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شریف زاده با اشاره به آمار حریق، حوادث و خدمات ایمنی در سال های ۹۲ و ۹۳ گفت: در این خصوص در سال ۹۲ ، ۵۳ هزار و ۸۴۳ مورد و در سال ۹۳، ۵۳ هزار و ۶۰۸ مورد بوده که در مجموع در این۲ سال با ۱.
۴۵ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

وی درباره خسارات جانی آتش سوزی ها در ۲ سال گذشته یادآور شد: مصدومین حریق اعم از زن، مرد و آتش نشان در سال ۹۲، ۵۹۸ نفر بوده، این در حالیست که در سال ۹۳، ۵۱۸ نفر دچار آتش سوزی شده اند که در کل فوت شدگان حریق در این ۲ سال ۳۲ نفر را شامل می شود که متاسفانه در سال ۹۲ یک آتش نشان در حریق جان خود را از دست داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص آمار پراکندگی حریق در مناطق شهری تهران خاطر نشان کرد: میزان پراکندگی حریق در ۲۲منطقه شهرداری تهران در سال ۹۲، ۲۰ هزار و ۶۶۱ و در سال ۹۳، ۲۱ هزار و ۵۵۸ مورد بوده که ۳۴. ۴ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تا پایان سال ۹۳ مجموع تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تهران به ۱۱۸ ایستگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ایستگاه‌ها در حد فاصل ۲ منطقه شهرداری قرار دارند یا در چند منطقه شهری به ماموریت اعزام می شوند، افزود: به عبارت دیگر توزیع ایستگاه های ‌آتش نشانی تا حدود زیادی تابع امکانات و فضای موجود در شهر تهران است. این در حالیست که وسعت و بافت شهری در مناطق مختلف یکسان نبوده و هر منطقه ویژگی خود را دارد.

شریف زاده درباره تعداد حریق‌ها در شهر تهران اذعان کرد: تعداد حریق‌ها بر حسب نوع تصرف اعم از حریق‌های صنعتی، تجاری و کسبی، وسایل نقلیه، انباری، مسکونی، دولتی و اداری، فضای سبز و کشاورزی، معابر و گذرگاه ها، وسایل نقلیه و... در سال ۹۲، ۲۰ هزار و ۶۶۱ و در سال ۹۳، ۲۱ هزار و ۵۵۸ حریق بوده است که شاهد رشد ۴.۳۴ درصدی در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به آمار خسارات جانی حوادث در سال ۹۳ خاطر نشان کرد: مصدومین و مجروحین حوادث در سال ۹۲، ۳۷۸۰ زن و مرد و پرسنل آتش نشانی و در سال ۹۳، ۳۰۷۱ نفر بوده اند که فوت شدگان حوادث اعم از زن و مرد در سال ۹۲، ۲۶۷ و در سال ۹۳، ۲۸۸ مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر توزیع حوادث در مناطق ۲۲گانه آتش نشانی شهر تهران یادآورشد: تعداد حادثه در سال ۹۲، ۹۵۶۶ مورد و در سال ۹۳ و خارج از محدوده ۱۰ هزار و ۱۷۱ مورد بوده که ۶.۳۲ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص زمان صرف شده عملیات حریق و حادثه در سال‌های ۹۲ و۹۳ که براساس تعاریف عملیات ۱و ۲ تعیین شده است، خاطر نشان کرد: مدت عملیات ۱ عبارت از مدتی است که از زمان رسیدن به محل حریق وحادثه تا اتمام عملیات اطفاء و لکه گیری یعنی امداد و نجات حادثه سپری می شود. همچنین مدت عملیات ۲ عبارت از مدتی است که از زمان رسیدن به محل حادثه تا انجام تمامی امور مربوطه در صحنه حریق و ترک محل را شامل می شود. میانگین مدت اطفاء حریق در سال ۹۲، ۳۸ دقیقه و ۵۲ ثانیه بوده که در سال ۹۳ به ۳۸ دقیقه و ۵۶ ثانیه رسیده است.

شریف زاده با اشاره به آمار آتش سوزی و حوادث ناشی از شب چهارشنبه سوری گفت: تعداد حریق‌ها در سال ۹۲ در مناطق مسکونی، ضایعات و معابر، درخت و فضای سبز، سطل زباله، مراکز تجاری، وسایل نقلیه و انفجار مواد محترقه ۲۳۴ مورد بوده است که در مقایسه با تعداد حریق در سال ۹۳ شاهد کاهش ۱۴۱ مورد در این خصوص بوده ایم.

وی با اشاره به استاندارد جهانی ۴ تا ۶ دقیقه ای برای رسیدن به محل حادثه به سایت شهرداری اضافه کرد: در سال ۹۲ متوسط زمان رسیدن به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه بود که در سال ۹۳ به ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه رسیده ایم.همچنین میانگین تعداد حادثه و حریق روزانه در سال ۹۲، ۱۴۴ عملیات و در سال ۹۳، ۱۴۶ عملیات بوده است.