زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر سی سخت کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند
زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف از جمله یاسوج را لرزاند.

زلزله شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

این زمین لرزه ساعت 8 و 38 دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.

این زمین لرزه با قدرت 5.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.

مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری شهر سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بود.

زلزله به حدی بود که مردم سراسیمه به خیابان رفتند.

هنوز میزان خسارت های جانی و مالی این زمین لرزه اعلام نشده است.

سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج و در استان کهگیلویه و بویراحمد جای دارد.

 10:21/ 14 نفر مصدوم شدند/ ریزش کوه در محور کاکان وسی‌سخت

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: زلزله صبح امروز تاکنون 14 مصدوم برجای گذاشته است که برخی از مصدومان دانش‌آموزانی هستند که برای اردو به منطقه تنگه گنجه‌ای رفته بودند.

 وی تصریح کرد: بیمارستان‌های شهر یاسوج و سی‌سخت و همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل خود را برای  رساندن کمک به مصدومان و حادثه‌دیدگان اعلام کرده‌اند.

کناری با اشاره به اینکه به دیگر مناطق و محورهای این شهر نیز خساراتی وارد شده است، افزود: بر اثر این زلزله، کوهی در محور کاکان و سی‌سخت ریزش کرده است.

10:58/ آمار مصدومان در یاسوج به 30 نفر رسید

محسن مرادی رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون  به 30 مصدوم حادثه‌ امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به مصدومیت تعدادی دانش‌آموز که به اردو رفته بودند، تصریح کرد: 11 نفر در شهر یاسوج و یک نفر نیز در روستای ده برآفتاب یاسوج مصدوم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بویراحمد افزود: 9 آمبولانس، یک بالگرد اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس در نواحی مختلف  و در دو راهی گنجه‌ای این شهرستان برای امدادرسانی مستقر شده است.

11:23/ ارزیابی خسارات سنگین به تأسیسات در زلزله یاسوج- سی‌سخت/ برق کاکان قطع شده است

علی وفایی مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته خسارات بسیار زیادی به تأسیسات یاسوج وارد شده است.

وی  خواستار بسیج‌ تمام نیروهای دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شد و افزود: فرم‌هایی برای جمع‌بندی خسارات به ادارات فرستاده خواهد شد و همه آن‌ها باید تا دو روز آینده تکمیل تا خسارات وارده را فوراً برآورد هزینه کنیم.

داوود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد نیز با بیان اینکه 6 فیدر اصلی شهر یاسوج قطع شده است، تصریح کرد: از سه‌راهی مهریان تا کاکان برق کاملاً قطع شده است، البته از شهرستان دنا گزارشی مبنی بر مشکل در سیستم برق‌رسانی گزارش نشده است.

11:48/ استقرار 2 فروند بالگرد ارتش در فرودگاه یاسوج/ از مراجعه حضوری به دستگاه‌های اداری خودداری شود

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو فروند بالگرد ارتش جمهوری اسلامی تا دقایقی دیگر در فرودگاه یاسوج مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه زلزله 5.2 ریشتر شهر یاسوج هیچگونه تلفات جانی نداشته، این حادثه تعدادی مصدوم داشته که در بیمارستان شهید بهشتی در حال مداوا هستند.

کناری با اشاره به مسدود شدن خطوط تلفن همراه ابراز داشت: در لحظات اولیه زلزله خطوط تلفن همراه به دلیل ترافیک تماس‌ها مسدود شده بود که خوشبختانه این مشکل رفع شد و خطوط وارد مدار شدند.

وی تصریح کرد: براثر این حادثه ریزش کوه در منطقه کاکان- یاسوج و سی‌سخت-پادنا را داشتیم که در حال رفع نقاط مسدود شده هستیم، البته در برخی مناطق شاهد قطعی آب و برق بودیم.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه مردم برای ارائه گزارش احتمالی از مراجعه حضوری به دستگاه‌های اداری خودداری کنند، افزود: تیم‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده تا خسارت را جمع‌بندی کنند.

12:03/ انتقال 43 مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج/ حال هیچ‌ مصدومی وخیم نیست

جلال پوران‌فر رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  تاکنون 43 مصدوم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شده که 20 نفر بستری شدند و 23 نفر به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

این مسؤول با بیان اینکه حال هیچ کدام از مصدومان این حادثه وخیم نیست، گفت: چند مورد شکستگی در بین مصدومان داشتیم که این حادثه در پی خروج مردم هنگام زلزله حادث شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir