آزادی فردی که به وحید مرادی چاقو زده بود
مرد زندانی که به همکاری در قتل وحید مرادی و قتل دو نفر دیگر به مجازات محکوم شده و دوران حبس خود را می‌گذراند با پرداخت دیه به خانواده مقتولان و جلب رضایت آنها بعد از 13 سال آزاد شد

فردی که به وحید مرادی چاقو زده بود،با پرداخت دیه آزاد شد

اواسط سال 86 وقوع نزاع مرگباری به پلیس اعلام و در بررسی‌های اولیه مشخص شد عامل این جنایت پسر جوانی به‌ نام مسعود است.​ با شناسایی عامل قتل، تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت و درنهایت متهم 8 آبان سال 86 دستگیر شد. پسر جوان در تحقیقات به قتل اعتراف کرده و مدعی شد به‌خاطر کری خوانی و ناخواسته دست به چاقو شده و این جنایت را رقم زده است.

متهم پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و تا زمان اجرای حکم روانه زندان رجایی شهر شد اما مسعود در زندان هم بیکار نماند و پس‌ از آشنایی با شیوه و شگرد کلاهبرداری تلفنی شروع به ارسال پیامک و تماس با طعمه‌هایش کرد و به این بهانه که شما برنده مسابقه شده اید آنها را به پای دستگاه‌های عابربانک می‌کشاند و حسابشان را خالی می‌کرد.با افزایش تعداد شاکی‌های این کلاهبرداری، تحقیقات در این خصوص صورت گرفت و پلیس موفق شد مسعود را به‌عنوان عامل این کلاهبرداری در زندان شناسایی کند. وی به اتهام کلاهبرداری‌هایش نیز به 7 سال حبس محکوم شد.

دومین جنایت

اما این پایان کارهای خلاف متهم نبود، او مدتی بعد دومین جنایتش را نیز رقم زد. اواخر شب چهارشنبه 7 مرداد سال 94 درگیری در سالن 36 بند 10 رخ داد و پسر جوانی به‌ نام ناصر در این درگیری به قتل رسید. بررسی‌ها نشان می‌داد که ناصر- مقتول- مرداد 84 یک راننده تاکسی را به قتل رسانده اما از آنجایی که ناصر در زمان جنایت زیر 18 سال سن داشت، دادگاه با تجدید دادرسی این محکوم به اعدام موافقت کرده بود تا دوباره پای میز محاکمه برود. اما در زمانی که در زندان در انتظار نوبت رسیدگی به پرونده‌اش بوده در سالن 36 زندان با مسعود و دوستش به‌ نام حمید درگیر شده و به‌خاطر پاره شدن رگ‌های گردنش جان خود را از دست داد.

در تحقیقات میدانی یکی از زندانیان گفت: «طی دعوایی که در سالن ما پیش آمد مسعود، سر ناصر را به آکواریوم خالی‌ای که کنار راهرو قرار داشت کوبید و این کار باعث پاره شدن رگ‌های گردن ناصر شد.»

پای چوبه دار

مسعود از آنجایی که موفق نشده بود به‌خاطر جنایت اولش از اولیای دم رضایت بگیرد، فروردین سال 96 پای چوبه دار رفت، اما در نهایت موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

مدتی بعد نیز به‌شرط پرداخت دیه، توانست از اولیای دم پرونده قتل اولش رضایت بگیرد. سپس از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه و به 10 سال حبس محکوم شد. وی که توانسته بود از پرونده قتل اول رضایت بگیرد این بار به سراغ خانواده ناصر رفت تا شاید بتواند از آنها نیز رضایت بگیرد و از مجازات قصاص رهایی یابد.با آنکه خانواده ناصر ابتدا خواهان قصاص بودند اما در نهایت آنها نیز با دریافت دیه از خون پسرشان گذشت کرده و مسعود از دومین قصاص نیز نجات یافت. او بار دیگر برای دومین جنایتش پای میز محاکمه رفت و قضات دادگاه کیفری برای این جنایت او را به 8 سال حبس محکوم کردند.

درگیری با وحید مرادی

در حالی که مسعود دوران محکومیت خود را می‌گذراند 11 تیر سال 97، در زندان عده‌ای از زندانیان با وحید مرادی شرور معروف تهران درگیر شدند که در این ماجرا وحید مرادی به قتل رسید و در این میان چند نفر از زندانیان به اتهام شرکت در این درگیری دستگیر و محاکمه شدند که یکی از آنها مسعود بود و قضات دادگاه به اتهام وارد کردن ضربه چاقو به کمر وحید مرادی او را به سه سال حبس و دیه محکوم کردند.

آزادی پس از 13 سال

بدین ترتیب باتوجه به اینکه بیشترین مدت حکم زندان مسعود 10 سال حبس به‌خاطر قتل اول بود و با توجه به اینکه وی بیش از 10 سال در زندان مانده بود با توجه به جلب رضایت اولیای دم هر دو پرونده سرانجام چند روز قبل و پس از 13 سال حبس از زندان رهایی یافت


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه ایران