در تعقیب عاملان ۲جنایت در پایتخت
در ۲ حادثه جداگانه در پایتخت، ۲ مرد به قتل رسیدند و کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تعقیب عاملان این ۲ جنایت هستند.

توهم مرگبار



نخستین جنایت ساعت21 سه‌شنبه پنجم اسفند‌ماه به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران گزارش شد. این جنایت در خانه‌ای قدیمی در جنوب پایتخت رخ داده و قربانی مرد میانسالی بود که جسدش در داخل یک چمدان بزرگ در یکی از اتاق‌های این خانه کشف شده بود.

داخل اتاق به هم ریخته بود و به‌گفته کارشناس پزشکی قانونی، بیش از 4روز از زمان مرگ مرد میانسال می‌گذشت و علت مرگ قابل تشخیص نبود. در ادامه تحقیقات، حقایقی فاش شد که نشان می‌داد قاتل همخانه مقتول بوده که فراری شده است. به‌گفته همسایه‌ها، مقتول حدود یک هفته قبل، اتاق شماره 61خانه قدیمی را به همراه مردی جوان اجاره کرده بود، اما بیش از 4روز بود که خبری از هم خانه وی نبود.

یکی از همسایه‌ها نیز می‌گفت که حدود 4روز قبل صدای فریادهای مرد میانسال را از داخل اتاق شنیده، اما چون ساکنان تازه وارد را نمی‌شناخته دخالتی نکرده است. به‌گفته او، صدای مرد میانسال لحظاتی بعد قطع شده بود و بعد از آن دیگر نه از مرد میانسال خبری شده و نه هم‌خانه‌ جوانش تا اینکه آنها متوجه انتشار بوی تعفن از اتاق61 شده و وقتی به آنجا رفتند جسد مرد میانسال را داخل چمدان پیدا کردند. با این اطلاعات دستور بازداشت هم‌خانه فراری به اتهام قتل مرد میانسال صادر شد.

توهم مرگبار

دومین جنایت نیمه شب چهارشنبه ششم اسفند‌ماه به قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس جنایی تهران گزارش شد. قربانی، مردی 30ساله بود که با ضربه چاقویی که به قلبش وارد شده، جان باخته و جسدش وسط کوچه‌ای حوالی خیابان 17شهریور کشف شده بود. یکی از ساکنان محل به مأموران گفت: در حال عبور از کوچه بودم که در تاریکی شب دیدم 2 مرد، مقتول را از خانه‌ای در همان کوچه بیرون آوردند.

صدایشان را می‌شنیدم که یکی‌شان می‌گفت باید فورا او (قربانی) را به بیمارستان ببریم. اما دیگری گفت که وی فوت شده و بعد مقتول را وسط کوچه رها کرده و متواری شدند. مأموران در ادامه سراغ خانه‌ای رفتند که جسد از آنجا خارج شده بود. صاحبخانه گفت: به همراه مقتول، قاتل و یکی از دوستانم در خانه‌ام مواد مصرف می‌کردیم و به‌نظرم قاتل و مقتول بیش از حد شیشه مصرف کردند و دچار توهمات عجیب و غریب شدند.

آنها ناگهان با یکدیگر درگیر شدند، قاتل که اصلا در حال خودش نبود با چاقو ضربه‌ای به مقتول زد و فرار کرد. من و دوستم قصد داشتیم مقتول را به بیمارستان ببریم اما وقتی دیدیم جانش را از دست داده از ترسمان وی را وسط کوچه رها کردیم. این 2 مرد (صاحبخانه و دوستش) که مقتول را وسط کوچه رها کرده بودند بازداشت شده‌اند و جست‌و‌جو برای بازداشت عامل جنایت که فراری شده از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه همشهری