تمام خانواده‌ های جنایت‌ کار ایرانی تا اینجای ۱۴۰۰
قتل عام‌ های خانوادگی این روز‌ها حسابی خبرساز شده است. از ابتدای فروردین سال ١٤٠٠ خبر‌های عجیب و البته تکان‌ دهنده جنایت‌های خانوادگی یکی پس از دیگری از راه رسید

جنایت های خانوادگی تکان دهنده از اول سال 1400

در این ٦ ماه ابتدایی شاهد قتل عام‌های خانوادگی‌های زیادی در نقاط مختلف کشور بودیم که خبر آن در فضای مجازی رسانه‌ای شد. وقوع قتل عام‌های خانوادگی روز به روز فاجعه بارتر می‌شود. قتل عام، یکی از جدی‌ترین انواع جرایم خشن است که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را بر پیکره خانواده قاتل، مقتول و جامعه می‌گذارد و احساس امنیت اجتماعی را خدشه‌دار می‌کند. صبح ٢٢ شهریور ماه بار دیگر شاهد قتل عام خانوادگی بودیم. این قتل عام در اهواز رخ داده است جایی که در این بازه زمانی چندین بار قتل عام‌های سریالی رخ داده است.

ابتدای سال بود با آغاز نوروز ١٤٠٠ هشت زن و مرد کنگانی تیرباران شدند.١٥ فروردین ماه هم مرد شیشه‌ای در اقدامی جنون‌آمیز ۸ تن از اعضای خانواده خود را به قتل رساند و خودکشی کرد.١١ خرداد ماه هم خبری در فضای مجازی منتشر شد که از جنایتی هولناک پرده برداشت. در این جنایت که در یکی از محلات زاهدان به وقوع پیوست عامل جنایت، دو زن، سه پسر و سه دختر یک خانواده را با شلیک سلاح به قتل رساند و از محل متواری شد. ٣٠ خرداد ماه هم یک زن و شوهر و دختر ٥ ساله‌شان در کرج به‌طور مرموزی به قتل رسیدند.

اختلافات خانوادگی در گتوند ۱۵ تیر رقم خورد؛ اختلافی که با مرگ گره خورد. داماد خانواده با کلاشینکف جان همه اعضای خانواده همسرش را گرفت؛ جان همسرش را نیز هم.قتل عام سه برادر و فرزند نوجوان یکی از آن‌ها روز ١٢ تیر ماه در روستای تختیه از توابع بخش اسماعیلیه اهواز رخ داد.قتل عام مرند صبح روز شنبه ٢٦ مرداد رخ داد. در قتل عام مرند یک دختر ١٤ ساله و پدر و نامادری‌اش به قتل رسیدند.

قاتل قتل عام مرند به ضرب گلوله، قربانیان را از پا در آورد.صبح روز پانزدهم مرداد در خلیفه ترخان یکی از روستا‌های اطراف سنندج تراژدی مرگباری رقم خورد. داماد خانواده پس از پنج ماه، به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش، تمامی اعضای خانواده همسرش و صاحب باغ که همه اعضای خانواده میهمانش بودند را با اسلحه به قتل رساند و خودکشی کرد.در آخرین قتل عام این ٦ ماه سال جاری که صبح دوشنبه ٢٢ شهریور رخ داده است اعضای یک خانواده در اهواز به دلیل اختلاف خانوادگی به رگبار بسته شدند.

ماجرای جنایت هولناک کنگان

قاتل با اسلحه جنگی کلاشینکف در ٤ درگیری ٨ نفر را به قتل رساند و متواری شد. عامل این جنایت‌ها پسرعموی کینه‌جو و سابقه‌دار بود که دخترعمو‌ها و پسرعمو و مادربزرگش را به رگبار بست.

مردی ٥٠ساله که با فهرست بلندبالایی از افرادی که تصمیم گرفته بود به قتل برساند، جنایت‌هایش را آغاز کرد، اما پیش از اینکه به زندگی اسامی‌ای که در لیستش قرار داشت پایان دهد، در تله پلیس گرفتار شد. او هدف گلوله تک‌تیرانداز‌ها قرار گرفت و کشته شد.

قتل‌ عام فجیع فروردین

عامل این جنایت که به شیشه اعتیاد داشت، ابتدا در اهواز پدر، مادر و دو برادر همسر اول خود در اهواز را به قتل رساند و سپس با مراجعه به خانه همسر دوم اقدام به قتل پدر و مادرزن دوم، پسر خود و برادرزن دوم خود می‌کند. متهم بعد از این جنایت‌ها به زندگی خود نیز خاتمه داد.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که مرد جوانی به نام فائز کربلاوی درحالی که یک قبضه اسلحه کلاشینکف در دست داشت، وارد خانه همسر اولش شده و حدود ۴نفر از اعضای خانواده آن‌ها به نام جعفر کربلاوی ۶۵ساله، جسیمه جمیلی ۶۰ساله، عبدو کربلاوی ۴۵ساله نابینا، ثمین کربلاوی ۳۳ساله را به قتل می‌رساند. قاتل، پس از قتل‌عام هولناک اهواز، به سمت شهرستان کارون می‌رود. او به محض ورود به خانه همسر دوم خود، پدر، مادر و برادرزاده همسر دوم و پسر ۹ساله‌اش را به گلوله می‌بندد و سپس دست به خودکشی می‌زند.

جنایت تلخ زاهدان

در پی قتل مسلحانه ٨ عضو یک خانواده شامل ٢ زن، ٣ پسر و ٣ دختر در یکی از محلات شهر زاهدان موضوع شناسایی و دستگیری عاملان جنایت به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در صحنه قتل، تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی قاتلان آغاز کردند که در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، از خانه مقتولان چند گوشی موبایل و تعدادی لوازم خانه نیز سرقت شده است.
کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده و با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی خود عامل اصلی این جنایت را که جوانی ٢٦ ساله بود شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر و در بازرسی محل اختفای او اموال سرقت شده از خانه مقتولان به همراه یک قبضه کلت کمری با ٢٧ فشنگ جنگی کشف شد.با دستگیری این متهم مشخص شد که او به صورت حرفه‌ای در امر قاچاق مواد مخدر فعالیت داشته و با کمک ٥ نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

در تحقیقات صورت گرفته متهم به جنایت ارتکابی اعتراف و اظهار داشت که چند روز قبل از جنایت با پدر و سرپرست مقتولان معامله ناثواب مواد مخدر داشته است که پس از اینکه او خود را به دادگاه معرفی و روانه زندان شده بود متهم به اتفاق همدستانش تصمیم می‌گیرند تا مواد مخدری که داخل خانه مقتولان بوده است را سرقت کنند.

متهم در شب حادثه به اتفاق همدستان خود به در خانه مقتولان رفته و پس از تهدید اعضای خانواده با شلیک سلاح کمری اقدام به قتل آن‌ها می‌کند و با توجه به اینکه مواد مخدر را داخل منزل پیدا نکرده بودند برای انحراف ذهن مأموران و گمراه ساختن پلیس، با صحنه‌سازی اقدام به سرقت تعدادی از وسایل خانه کرده و از محل متواری می‌شوند.در نهایت با تلاش پلیس ٥ همدست دیگر این فرد جانی شامل یک زن و ٤ مرد شناسایی و متهمان در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.

تراژدی غم‌انگیز خانواده شاه میرزایی
01.jpg

در خانه‌ای در شهرک اوج جسد پدر خانواده‌ای توسط مأموران پلیس کشف شده بود. این در حالی بود که از همسر و تنها دخترش خبری نبود. راز جنایت خانه‌ای در شهرک اوج کرج هر روز معمایی‌تر می‌شد. هفت روز از آن لحظه‌ای که جسد پدر خانواده پیدا شد، می‌گذشت. مردی که با شلیک گلوله به سرش جان باخته بود؛ اما هیچ اثر و نشانه‌ای از عامل این تیراندازی نبود. در حالی که مأموران به دنبال سرنخی از این ماجرا می‌گشتند، درست یک روز بعد در میان رختخواب‌ها تراژدی تلخ‌تری نمایان شد؛ این بار جسد مادر و فرزند در کمد خانه پیدا شد. این پایان داستان غم‌انگیز خانواده شاه‌میرزایی بود. پلیس به‌دنبال ردی از عامل این قتل عام ترسناک و تلخ بود.

در حالی که تلاش مأموران برای پیدا کردن ردی از عامل جنایت ادامه داشت، یک زوج جوان که روز حادثه میهمان خانه مقتولین بودند و ارتباط دوستی خانوادگی با مقتول داشتند؛ به‌عنوان مظنونین اصلی پرونده بازداشت شدند و زن جوان پس از دستگیری به همدستی در قتل عام اعتراف کرد.در بررسی‌های اولیه مشخص شد که چند روز قبل از حادثه مقتول یک خودرو پژو ۲۰۶ به قاتل فروخته بود که احتمال می‌رفت همین باعث بروز اختلاف مالی شده و انگیزه‌ای برای قتل شده باشد، اما متهم بازداشت شده هنوز جزئیات جنایت را فاش نکرده بود که در اداره آگاهی جان خود را از دست داد.

قتل عام خانواده قنبر
212121.jpg

پدرزن، برادرزن، مادرزن و همسر قربانیان کینه و نفرت داماد گتوندی شدند. هر چهار نفر را کشت جز یک نفر؛ آن هم خواهر کوچک‌تر همسرش را. قاتل پس از رگبار اهالی خانه آقای رحمانی با ماشینش گریخت، اما مأموران آگاهی خیلی زود او را دستگیر کردند.

قاتل ۳۰ ساله همه را کشت غیر از زهرا. زهرا دختر آخر قنبر بود. تالاسمی دارد و تازه دیپلم گرفته بود. حمید آن شب وقتی همه را کشت، چشمش به زهرا افتاد؛ اما جلوی چشم‌هایش را گرفت. به زهرا گفت، چون تالاسمی داری و مریض هستی، نمی‌کشمت. بعد هم از خانه آن‌ها با ماشین‌شان فرار کرد که دستگیر شد.

مرگ برادرون

قتل عام سه برادر و فرزند نوجوان یکی از برادران در روستای تختیه از توابع بخش اسماعیلیه اهواز رخ داد. این قتل عام خانوادگی بر سر نزاع پسرعمو‌ها به خاطر یک زمین رخ داده بود. دو برادر که عامل این قتل عام خانوادگی بودند از مهلکه گریختند.

قتل عام خانواده پروین
03.jpg

دختر نوجوان مرندی و مادر و ناپدری‌اش به طرز فجیعی به قتل رسیدند. قاتل قتل عام مرند به ضرب گلوله قربانیان را از پا در آورد.

صبح روز شنبه ٢٦ تیرماه امسال، زمانی که تماس‌های دختران مرد مرندی به نام محمد پروین با پدرشان بی‌جواب ماند، نگران او شدند و به خانه‌اش مراجعه کردند و با اجساد غرق در خون اعضای خانه مواجه شدند.

جنایت خلیفه ترخان
87954.jpg

پنج، شش ماهی می‌شد که شیلان اقدام به جدایی از رضا کرده بود؛ اما رضا دلش راضی به این جدایی نبود. رضا همه روزه در تعقیب خانواده همسرش بود؛ تا جایی که پای رضا به باغ یکی از آشنایان کشیده شد.

او با دیدن خانواده همسرش کنار صاحب باغ با اسلحه‌ای که از قبل برای عملی‌کردن تهدیدهایش آماده کرده بود، صاحب باغ، پدرزن، مادرزن، برادرزن و همسرش را به قتل رساند و در پایان این قتلگاه خونین به زندگی خود پایان داد.

قتل عام ٢٢ شهریور

بامداد روز ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل ۴ عضو یک خانواده در یکی از مناطق شهر اهواز، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.در بررسی‌های مأموران پلیس مشخص شد ۴ نفر از عمو‌های خانواده به سمت ساکنان خانواده برادرشان تیراندازی کردند که پدر، مادر، دختر و پسر خانواده بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیدند و دیگر دختر خانواده نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.در حالی که دستورات ویژه برای دستگیری قاتلان صادر شده است بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلاف خانوادگی، علت وقوع این حادثه بوده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه همشهری