آزار مسافران خانم با قمه مسافرکش قلابی
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مسافرکش قلابی خبر داد و گفت: متهم به بهانه مسافرکشی، مسافران خانم را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد

دستگیری مسافرکش قلابی

چند روز قبل زن جوانی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های تهران، از آزار و اذیت توسط راننده پژو 405 خبر داد.

وی در تحقیقات گفت: حدود ساعت 11 شب، در خیابان هاشمی سوار بر خودروی پژو 405 شدم تا به خانه بروم، راننده در بین راه تغییر مسیر داده و پس از ورود به خیابانی خلوت با تهدید قمه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. با شکایت زن جوان، پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و کاراگاهان مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند.

کارآگاهان در نخستین گام، به سراغ دوربین‌های مداربسته محل حادثه رفته اما با توجه به تاریکی هوا، شماره پلاک به دست نیامد، از سویی زن جوان به چهره‌نگاری متهم فراری پرداخت.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی راننده پژو ادامه داشت، کاراگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران با شکایتی مشابه در محدوده کلانتری 111 هفت‌چنار مواجه شدند، این بار زن میانسالی با تهدید قمه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود. متهم بعد از سوار کردن شاکی دوم به جای آن که او را در مقابل مترو پیاده کند، به خیابانی خلوت در نزدیکی مترو برده و نقشه خود را اجرا کرده بود.

باتوجه به شیوه و شگرد و محدوده ارتکاب جرم، این احتمال مطرح شد که هر دو شاکی، توسط یک نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

در ادامه و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه‌ای که برای دومین شاکی رقم خورده بود، تعدادی شماره پلاک خودروی پژو به دست آمد، با کنار هم قرار دادن این اعداد در کنار هم، شماره پلاک خودرو شناسایی و به دنبال آن صاحب خودرو که زن میانسالی بود، شناسایی شد.

در ادامه این احتمال مطرح شد که خودروی پژو به دست پسر یا یکی از اقوام زن میانسال است، در ادامه بررسی‌ها، مشخص شد که کاراگاهان درست حدس زده بودند و خودرو در اختیار پژمان پسر زن میانسال است.

بدین ترتیب خیابان‌های اطراف محل سکونت پژمان زیر نظر گرفته شد و کارآگاهان موفق شدند پژمان را سوار بر خودرو، شناسایی و دستگیر کنند.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات اولیه پسر جوان ابتدا منکر جرم خود بود اما در مواجه با مدارک و شواهد پلیسی، به جرم خود اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان احتمالی با صدور قرار قانونی توسط مقام قضائی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemomrgh.com/news
منبع: tasnimnews.com