اختلاف ملکی مرگبار بعد از 7 سال ادامه دارد
وقتي همسايه حياط خانه‌اش را تيغه كشيد، شكايت و شكايت‌كشي شروع شد. همين شد مسبب اختلافات.

تیغه کشیدن وسط حیاط خانه سبب اختلاف شد


دوشنبه 5 خرداد 93؛ در رامهرمز مردي كه از حدود 3 سال قبل درگير اختلاف ملكي با يكي از همسايگان خود بود، ناگهان از درگيري شديد دو تن از برادران خود با طرف اختلاف باخبر شد و وقتي خود را به محل حادثه كه خانه پدري آنها بود رساند، با جنايتي هولناك روبرو شد.

قتل‌عام در رامهرمز ساعت 15: 13روز دوشنبه در نزديكي پارك شقايق اين شهر به ‌وقوع پيوست. دو مرد مسلح سوار بر موتوسيكلت خود را به محل حادثه رساندند و به سمت چهار برادر آتش گشودند. يكي از همسايه‌ها وقتي صداي گلوله را شنيد از خانه بيرون رفت كه او هم هدف قرار گرفت. مهاجمان كه همچنان تيراندازي مي‌كردند فردي رهگذر را نيز هدف قرار دادند و سپس به سرعت گريختند. شهروندان بعد از اين واقعه موضوع را به پليس خبر دادند و ماموران به سرعت در محل حاضر شدند.

آنها در شرايطي دو موتورسوار را تحت‌تعقيب قرار دادند كه سه ‌نفر از چهار برادر به‌ همراه مرد رهگذر و همسايه مقتولان در جريان اين تيراندازي جان‌شان را از دست داده بودند. مهاجمان در ادامه به نمايشگاه خودرو يكي از مقتولان رفتند و در آنجا نيز اقدام به تيراندازي كردند اما اين‌بار به كسي آسيبي نرسيد. در نهايت پليس با قاتلان مواجه شد و ماموران از دو مرد ناشناس خواستند سلاح‌شان را زمين بگذارند و خود را تسليم كنند. دو قاتل بعد از مواجهه با ماموران سعي كردند از مهلكه فرار كنند. به اين ترتيب عمليات تعقيب‌‌وگريز آغاز شد و مهاجمان به سمت پليس آتش گشودند. با شروع درگيري مسلحانه دو مرد هدف گلوله قرار گرفتند و هر دو آنها جان باختند. سپس مشخص شد دو قاتل كشته‌‌شده باهم برادر هستند.

اين دو از مدت‌ها قبل با خانواده مقتولان بر سر زميني 61متري اختلاف داشتند و پرونده‌اي در اين زمينه در دستگاه قضايي مطرح بود اما قاتلان كه زمين را حق خودشان مي‌دانستند تهديد كرده بودند اگر از طريق مراجع قانوني به خواسته‌شان نرسند، خودشان انتقام خواهند گرفت.

برادران آرش، در اقدامي عجيب پس از تهيه اسلحه و تعداد زيادي فشنگ جنگي، به محل حادثه رفته و ضمن به قتل رساندن 3 نفر از مرتبطان اين پرونده اختلاف ملكي، 2 فرد بي‌گناهي را هم كه در آنجا حضور داشتند، به قتل رسانده و متواري شدند. ماموران نيروي انتظامي هم كه از وقوع اين حادثه با خبر شده بودند، پس از شناسايي عاملان حادثه، در جريان تعقيب‌وگريز، اين دو برادر نيز به قتل رسيدند و تعداد كشته‌هاي اين حادثه به 7 نفر رسيده بود.

علت اصلي اين حادثه دلخراش، اختلاف بر سر ملكي 61 متري بوده است كه براساس برخي شنيده‌ها حتي اين ميزان كمتر بوده و در اصل تصرف 14 متري، دليل اين اختلاف چند ساله شده بود. قاضي افتخاري، معاون قضايي وقت رييس كل دادگستري استان خوزستان روز بعد از حادثه در تشريح اين ماجرا گفته بود: «دو نفر از يكي از طرفين درگير با تهيه دو اسلحه كلاشينكف و 16 خشاب راهي ملك مورد نظر شده و با تيراندازي سه نفراز افراد مرتبط با درگيري خود و همچنين دو نفر از افرادي كه در اين درگيري هيچ نقشي نداشتند را به قتل رساندند. دو مرد موتورسوار سپس به سمت يك نمايندگي فروش خودرو كه متعلق به مقتولان بود، رفته و اقدام به تيراندازي به سمت آنجا كرده بودند كه در جريان اين تيراندازي به كسي آسيبي نرسيده بود. ماموران پليس به تعقيب عاملان اين جنايت پرداخته بودند و با اخطار و شليك تير هوايي از آنها خواسته بودند كه خود را تسليم كنند، اما دو مرد مسلح به فرار خود ادامه داده بودند و در جريان درگيري با ماموران هدف گلوله قرار گرفته و كشته شدند.

در سال 93 بر اثر اين اختلاف ملكي 7 انسان به خاك و خون كشيده شدند. 9 خانواده تباه شدند و حال اينكه احكام قضايي صادرشده عده‌اي براي آزار و اذيت خانواده كردزنگنه، ابتدا اقدام به تخريب ساختمان، سرقت اموال، درب و پنجره‌ها و چارچوب‌ها كرده‌اند.

حالا پس از 7 سال تعيين‌تكليف در اين پرونده اختلاف ملكي خاتمه يافته است، اما همچنان تكليف اين ملك روشن نشده و به تصرف معتادان و بي‌خانمان‌ها درآمده است. مساله تصرف غيرقانوني ملكي كه آرش كردزنگنه مجدد از آن شكايت كرده است و همچنان درگير شكايت‌هاي بي‌ثمر خود مانده است در شرح شكايت نامه‌اي توسط آرش كردزنگنه تنظيم شده است: «حالا متوجه شده‌ايم عده‌اي معتاد، مواد فروش ساكن ويرانه كردزنگنه شده‌اند و موجب اذيت و آزار همسايگان شده‌اند. در پي تماس‌هاي مكرر با مركز 110 و عدم نتيجه‌گيري به لحاظ اينكه نياز به دستور قضايي و فكر عاجل براي جلوگيري از هرگونه هنجارشكني به عمل آيد، تمكين به شرع و قانون فضاي سوءاستفاده؛ دست به چنين آزار و اذيت‌هايي مي‌زنند.»





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد