انتقام گیری خواستگار ناکام از دختر جوان
پسری 24ساله که به یکی از دختران فامیل علاقه‌مند شده و از او خواستگاری کرده بود، وقتی با جواب منفی این دختر برای شروع زندگی مشترک مواجه شد، دست به انتقام‌گیری زد.

انتشار تصاویر خصوصی در واتس آپ


دختری جوان چند روز پیش به پلیس فتای استان فارس رفت و مدعی شد فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی او در گروه‌های واتس‌اپی قصد بدنام‌کردن او را دارد. بعد از طرح این شکایت پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و مأموران با جمع‌آوری مدارک و مستندات لازم، سرانجام متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

پسر جوان که از اقوام شاکی و همچنین خواستگار او بود، وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت از ماجرای عکس‌ها خبر ندارد و مدتی است با این دختر در ارتباط نیست. این متهم 24ساله در ادامه پس از مواجهه با مدارک و مستندات به‌دست‌آمده خود را در بن‌بست دید و به ارتکاب جرم اعتراف کرد. او گفت: من به شاکی علاقه‌مند بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم اما این دختر بنا بر دلایلی به من جواب رد داد. همین باعث شد از او کینه به دل بگیرم و درصدد انتقام‌جویی برآیم. به ‌همین‌ دلیل تصمیم گرفتم با انتشار عکس‌های او در فضای مجازی، وی را بدنام کنم.

متهم بعد از اعتراف به جرمش به مرجع قضائی معرفی شد تا درباره او تصمیم‌گیری و میزان مجازاتش مشخص شود. این در حالی است که دختری دیگر نیز قربانی انتشار عکس‌های خصوصی شده و پرونده شکایت او نیز در جریان است. این دختر چندی قبل به پلیس فتای استان هرمزگان رفت و در شکایتی گفت پسری او را اغفال کرده و حالا با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی سعی دارد او را تحت فشار قرار بدهد و به خواسته‌اش برسد. بعد از طرح این شکایت پرونده اولیه تشکیل شده و با ثبت اظهارات شاکی بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

با بررسی‌های فنی اولیه مشخص شد متهم دختر جوان را با وعده ازدواج اغفال و با او رابطه دوستی برقرار کرده و در گام بعدی اجرای نقشه‌اش عکس خصوصی از دختر جوان به ‌دست آورده و سپس با ارسال پیام‌هایی از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ وی را تهدید کرده است در صورت نپرداختن وجه درخواستی‌اش تصاویر و فیلم‌های خصوصی او را منتشر می‌کند.

با اقدامات سایبری صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و دستگیر شد. در ادامه ادله دیجیتال علیه متهم جمع‌آوری شد و مورد بررسی قرار گرفت که با دستور قضائی عکس‌های شاکی از گوشی همراه متهم حذف و پرونده به همراه متهم تحویل مرجع قضائی شد. سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتای استان هرمزگان در این رابطه هشدار داد: هرگونه تهدید و اغفال کاربران فضای مجازی با پاسخ قاطع پلیس فتا روبه‌رو خواهد بود و با کسانی که بخواهند امنیت شبکه‌های اجتماعی را مختل کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir