اخاذی میلیاردی بعد از آشنایی اینستاگرامی
مردی که در فضای مجازی با دختری جوان آشنا شده بود هرگز گمان نمی‌ کرد مخاطبش مردی اخاذ است که برای او دام پهن کرده است

مرد اخاذی که نقش دختری جوان را در اینستاگرام بازی می کرد

مرد مال‌باخته چند روز قبل با مراجعه به پلیس فتا از اخاذی از طریق فضای مجازی شکایت کرد و پرونده برای پیگیری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. با توجه به اظهارات اولیه شاکی مشخص شد شخصی با معرفی خود به عنوان دختر از طریق پیج اینستاگرام با شاکی ارتباط برقرار و ضمن جلب اعتماد شاکی برای آشنایی بیشتر از وی چند سری عکس و فیلم دریافت کرد. متهم سپس با ویرایش این تصاویر، آنها را برای شاکی ارسال و از او درخواست مبلغ 85 میلیارد ریال کرد تا آن تصاویر را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر نکند. با بررسی مستندات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا سرنخ‌هایی برای شناسایی متهم پرونده به‌ دست آمد و این فرد با اقدامات پلیسی شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر شد.

متهم ابتدا منکر هرگونه رابطه با پیج مجرمانه شد ولی زمانی که در برابر مستندات قرار گرفت ضمن قبول جرمش هدف و انگیزه خود را از این کار نیاز مالی عنوان کرد. سرهنگ آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتای استان لرستان با تأیید این خبر گفت: بر اساس ماده 745 قانون مجازات اسلامی، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرگونه توهین و هتک حیثیت افراد در فضای مجازی جرم بوده و در صورت ارتکاب این فعل توسط افراد اقدامات قضائی و قانونی توسط پلیس فتا با هماهنگی مقامات قضائی انجام خواهد گرفت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق