از دستگیری شرور متواری در تونل زیر زمینی تا کشف 20 تن برنج تقلبی
طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

خفت گیر شرور در تونل زیرزمینی دستگیر شد


کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۲۰ تن برنج تقلبی در کارگاه زیرزمینی

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح این خبر گفت: در پی رصدهای اطلاعاتی توسط مأموران کلانتری خلیج فارس مشخص شد که کارگاهی غیر مجاز و زیر زمینی در محدوده کلانتری به مدت ۴ ماه است افتتاح شده است و با جمع آوری برنج‌های درجه ۳ خارجی، آن‌ها را با بسته‌های جدید به نام شرکت‌های معتبر به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی گفت: محل کارگاه و مالک کارگاه شناسایی و به دست آمد مالک کارگاه با همکاری ۳ تن از اتباع کشورهای همسایه در کارگاه فعالیت دارند و پس از هماهنگی‌های قضائی هر ۴ متهم در حالی که مشغول بسته بندی بودند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی از این کارگاه ۲۰ تن برنج نامرغوب خارجی کشف و متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان با اشاره به اینکه متهمان علاوه بر ارتکاب اعمال متقلبانه و توزیع کالای تقلبی با نگهداری برنج‌ها در شرایط غیر بهداشتی جان شهروندان را هم به خطر انداخته اند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک و فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز موضوع را به پلیس گزارش کنند.

کلاهبرداری با فروش مال غیر

سردار حمید هداوند بیان داشت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری توسط ۲ مرد و فروش مال غیر موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران کلانتری شهرک قدس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد متهمان، یک قطعه زمین واقع در مهرشهر کرج را که متعلق به فرد دیگری است با جعل سند به شاکی فروخته و مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از شاکی دریافت کرده اند.

جانشین پلیس تهران با اشاره به متواری بودن متهمان تصریح کرد: با تلاش مأموران در پلیس پیشگیری در نهایت هویت متهمان ۴۲ و ۴۳ ساله شناسایی شد و در رصدهای اطلاعاتی به دست آمد آنها در حال انجام معامله یک باب ساختمان مسکونی به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشند.

وی افزود: با انجام یک سری اقدامات علمی و هوشمندانه مخفیگاه متهمان در محله پاسداران شناسایی و مأموران در یک عملیات ویژه و ضربتی آنها را درحال انجام معامله و کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی دستگیر کردند.

سردار هداوند با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی با همکاری همدستشان معترف شدند اضافه کرد: آنها با همکاری همدستشان ساختمان و زمین‌های متروکه را در تهران و شهرستان‌های اطراف شناسایی و سپس با جعل سند به فروش می‌رساندند.

این مقام ارشد پلیسی گفت: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۸۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند و تحقیقات تکمیلی برای دستگیری متهم متواری و کشف سایر جرایم احتمالی در این خصوص کماکان ادامه دارد.

حرفه‌ای بودن سرقت، سارق را لو داد

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی بیان داشت: بیست و ششم فروردین ماه شخصی با مراجعه به کلانتری نواب شکایت خود را در ارتباط با سرقت منزل اعلام و اظهار داشت، هنگامی که در منزل حضور نداشته درب ورودی منزل تخریب و مقادیری طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان سرقت شده است.

وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه هشتم مأمور کشف جرم می‌شوند که به جهت پی جویی عازم محل سرقت شده و در تحقیقات صورت گرفته در خصوص شیوه و شگرد به کار رفته توسط سارق حکایت از حرفه‌ای بودن آن داشت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه با عنایت به مفروضات پلیسی و نتایج به دست آمده کارآگاهان موفق به شناسایی سارق به نام "سیامک " که از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بود می‌شوند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: متهم با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم این پلیس به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزخانی در پایان گفت: با کشف اموال مسروقه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

شرور متواری در یک تونل زیر زمینی گیر افتاد

سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواخر هفته گذشته پرونده‌ای در خصوص متواری شدن یکی از اوباش سابقه دار که دارای سوابق محکومیتی متعددی از جمله خفت گیری، شرارت، فروش سلاح جنگی و.. بود، دریافت کردیم.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این فرد پس از تحمل مدتی کیفر با اخذ مرخصی از زندان خارج شده ولی پس از اتمام مرخصی دیگر به زندان بازنگشته و در این مدت کماکان به شرارت خویش ادامه داده است.

کاویانی تصریح کرد: با انجام اقدامات شبانه روزی و هوشیاری مأموران پلیس امنیت عمومی تهران مخفیگاه این فرد شرور در یک تونل زیرزمینی در حوالی اتوبان "یاسینی" شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در حالی که متهم قصد داشت از مخفیگاهش خارج شود دستگیر و به پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافت.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و به زندان منتقل شد افزود: پلیس با هوشیاری کامل اقدام به رصد مخلان نظم و آسایش شهروندان می‌کند و کسانی که بخواهند در این راه مخاطراتی را برای شهروندان ایجاد کنند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com