دو اوباش اینستاگرامی در تهران نقره داغ شدند
رئیس پلیس امنیت و اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری دو نفر از عوامل کری خوانی در فضای مجازی و همچنین شناسایی یک قاتل فراری خبر داد.

بازداشت قاتل فراری در خیابان شریعتی


سرهنگ پیام کاویانی در تشریح جزئیات این خبر، گفت:‌ چندی پیش درپی رصدهای اطلاعاتی و بررسی‌های انجام شده از سوی ماموران در فضای مجازی مشخص شد که تعدادی از افراد شرور سابقه‌دار تهران با ایجاد صفحات مجازی در اینستاگرام و انتشار پست‌ها و پخش‌های زنده از اقدامات شرورانه خود، سعی در جلب افکار عمومی و ایجاد حس ناامنی در فضای مجازی داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا بلافاصله پس از تشکیل پرونده و بررسی‌های اولیه، موضوع در اختیار تیمی از ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت و اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت و آنان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و مهندسی اجتماعی در فضای مجازی متوجه شدند که علت بروز رفتارهای شرورانه این افراد در شبکه‌های اجتماعی مربوط به وقوع درگیری و اختلافات پیش آمده قبلی بین دو نفر از اراذل اوباش سطح یک تهران بوده و این افراد پس از آنکه در یکی از کشورهای همسایه به دلیل قاچاق مواد مخدر دچار اختلاف حساب شدند، با یکدیگر درگیر شده و اقدام به تیراندازی کرده و دامنه اختلافات خود را به داخل کشور و نوچه‌های خود کشانده و این افراد نیز اقدام به کری‌خوانی در فضای مجازی کرده‌اند.

کاویانی افزود:‌ به دنبال کسب این اطلاعات هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری این افراد انجام شد. همزمان نیز متهمان کلیپ های تهدیدآمیزی را در فضای مجازی منتشر کردند که باز نشر این کلیپ‌ها در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی موجب  ناهنجاری‌های محیطی و تحریک اراذل و اوباش طرف مقابل نیز شده بود و از طرفی دیگر رفتار این افراد و انتشار کلیپ‌های کری‌خوانی بازخورد منفی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی و شهروندان را نیز به همراه داشت.

رئیس پلیس امنیت و اطلاعات تهران بزرگ به عملیات ماموران برای دستگیری این افراد اشاره کرد و گفت: با شناسایی محل اختفای این افراد شرور در حوالی خیابان گرگان روز گذشته تیم هایی از مأموران این پلیس به موقعیت مورد نظر اعزام و موفق شدند در دو عملیات جداگانه آنان را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل کنند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این دو شرور سابقه‌دار تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه نیز این افراد به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

کاویانی همچنین از دستگیری یک قاتل فراری پس از حدود دو ماه زندگی مخفیانه خبر داد و گفت:‌ با تلاش ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت و اطلاعات تهران، فردی که حدود دو ماه قبل در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور ضمن اخلال در نظم عمومی و  قدرت نمایی با استفاده از سلاح موجب قتل یکی از شهروندان شده بود، پس از حدود دو ماه فرار در تهران دستگیر شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس شهرستان مربوطه با بررسی صحنه قتل و سرنخ های موجود هویت متهم را شناسایی و تحقیقات خود را برای دستگیری وی آغاز کردند. در ادامه و با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم به شهر تهران گریخته است و در همین راستا با تلاش ماموران پلیس امنیت و اطلاعات تهران بزرگ محل اختفای این فرد درحوالی خیابان شریعتی به دست آمد و این فرد پس از اخذ مجوز قضایی در این محل دستگیر شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir