معمای عجیب ترین گروگان گیری تهران
مرد تحصلیکرده که مرداد امسال به‌ همراه همسرش یکی از عجیب‌ترین گروگان‌گیری‌های پایتخت را رقم زد، از مشکلات روانی رنج می‌برد و باید در بیمارستان بستری شود. این نتیجه بررسی‌های پزشکی قانونی درباره متهمی است که می‌خواست با گروگان‌ گرفتن پولدارها و اخاذی از آنها به مردم فقیر کمک کند

مرد تحصیلکرده به دنبال رسوا کردن مفسدان اقتصادی

ماجرای این گروگانگیری عجیب، در یازدهم مردادماه رقم خورد. عصر آن‌ روز مرد جوانی هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گفت که اعضای یک خانواده ۳ نفره در ساختمانی در آجودانیه گروگان گرفته شده‌اند.

به‌ دنبال این تماس، تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد زن و مردی سوار بر یک خودروی ۲۰۶ وارد پارکینگ ساختمان مورد نظر شده و با تهدید اسلحه ۳ نفر از ساکنان ساختمان را گروگان گرفته‌اند.

با توجه به حساسیت ماجرا، تیم‌های ویژه رهایی گروگان به‌ همراه سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در این محل حضور یافتند. هرچند زن جوان که در همان ابتدا قصد فرار از ساختمان را داشت دستگیر شد، اما شوهر وی همچنان در داخل یکی از واحدها ۳ نفر را گروگان گرفته و تهدید می‌کرد که کسی جلو نیاید.

در این شرایط سردار رحیمی با گروگانگیر وارد مذاکره شد و پس از گذشت حدود ۹۰ دقیقه، درحالی‌که گروگانگیر اقدام به تیراندازی به‌سوی مأموران کرده بود، مأموران موفق شدند وی را از ناحیه پا هدف گلوله قرار دهند و دستگیرش کنند.

پس از پایان این گروگانگیری، زوج جوان تحت بازجویی قرار گرفتند و در این میان مرد گروگانگیر از انگیزه عجیبش برای گروگانگیری گفت. او مدعی شد که قصد داشته پول‌های ثروتمندان را بگیرد و به نیازمندان بدهد تا تعادل اقتصادی به‌وجود بیاید و مشکلات مالی از بین برود. او همچنین ادعا کرد که می‌خواسته جامعه را اصلاح کند و به سراغ مفسدان اقتصادی برود و از آنها اعتراف بگیرد و با پخش اعترافات‌شان، آنها را نزد مردم رسوا کند.

اظهارات این مرد عجیب بود و به‌نظر می‌رسید وی از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برد. در این شرایط بازپرس پرونده، متهم را که لیسانس نرم‌افزار دارد و دانشجوی فوق‌لیسانس مدیریت است، به پزشکی قانونی معرفی کرد و متخصصان پزشکی قانونی پس از بررسی‌های تخصصی اعلام کردند که وی از مشکلات روانی رنج می‌برد و باید در بیمارستان روانی بستری شود.

به این ترتیب قرار است متهم با دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران در بیمارستان بستری و پس از بهبودی درباره پرونده او تصمیم‌گیری شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir