دندان‌ پزشک قلابی دستگیر شد
سرپرست پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که در قالب دندانپزشکی از شهروندان اخاذی می‌کرد، خبر داد

شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که در قالب دندانپزشکی از شهروندان اخاذی می‌کرد

سرهنگ گودرز امیری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان خرم‌آبادی به پلیس فتا و ارائه گزارش قضایی مشخص شد شخصی با ایجاد یک صفحه تبلیغاتی با ۲۸۰۰ فالور در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به‌عنوان یک دندان‌پزشک معرفی و با اغفال کاربران از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

وی تصریح کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد ادمین صفحه مجرمانه با انتشار پست‌های در خصوص نحوه درمان مشکلات فک و صورت و همچنین بهداشت دهان و دندان با اغفال مخاطبان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کند.

سرپرست پلیس فتا لرستان خاطرنشان کرد: با بررسی و اقدامات پلیسی توسط کارشناس پلیس فتا ادمین پیج مورد شناسایی قرار گرفت و با اخذ دستور قضایی متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

امیری اضافه کرد: متهم زمانی در برابر مستندات محکم پلیس فتا قرار گرفت ضمن اعتراف به بزه انتسابی؛ هدف و انگیزه خود را کسب سود مالی عنوان کرد که بعد از تکمیل پرونده با دستور قضایی راهی زندان شد.

وی بیان کرد: تبلیغات در خصوص اقدامات درمانی و پزشکی در فضای مجازی نیاز به اخذ مجوز از سازمان نظام پزشکی در حوزه فعالیت را دارد و هرگونه تبلیغات بدون مجوز در فضای مجازی مغایر قوانین سازمان نظام پزشکی است.

این مقام مسئول ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس ww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند و یا با خط ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir