فوت پدر و پسر بر اثر گازگرفتگی در اصفهان
در این حادثه یک پدر ۵۵ ساله و پسر ۲۷ ساله‌اش بر اثر استنشاق این گاز ناشی از استفاده از زُغال در فضای بسته کانکس، جانشان را از دست داده بودند

استفاده از زُغال برای ایجاد گرما در فضای بسته، جانِ پدر و پسر اصفهانی را گرفت

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان گفت: استفاده از زُغال برای ایجاد گرما در فضای بسته، جانِ پدر و پسر اصفهانی را گرفت.

فرهاد حیدری، روز شنبه با اشاره به افزایش ابتلا به مسمومیت با مُنواُکسید کربن بر اثر استفاده از زُغال گفت: ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز یک مورد ماموریت مسمومیت با مُنواکسید کربن در شهرک شهید کشوری اصفهان به اتاق فرمان ۱۱۵ گزارش که بلافاصله یک واحد امدادی فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه یک پدر ۵۵ ساله و پسر ۲۷ ساله‌اش بر اثر استنشاق این گاز ناشی از استفاده از زُغال در فضای بسته کانکس، جانشان را از دست داده بودند.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی اصفهان تصریح کرد: در زمان رسیدن نیروهای امدادی، هر دو نفر فاقد علایم حیاتی بوده و مدت طولانی از فوت آنها گذشته بود.

حیدری با بیان اینکه کارشناسان اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان در ۹ ماه امسال به۲۵۲ ماموریت ناشی از مسمومیت با گاز co اعزام شده‌اند، افزود: در این مدت نیروهای امدادی اورژانس استان ۲۳۹ بیمار مسموم با منواُکسید کربن را به مراکز درمانی منتقل کرده یا به آنها در محل حادثه، خدمات سرپایی ارائه داده‌اند.

وی به افزایش موارد مسمومیت با گاز منواکسید کربن با کاهش دما و شروع فصل سرما اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریور تاکنون، ۵۱ نفر بر اثر استفاده از زُغال در استان دچار مسمومیت با این گاز شده و چهار نفر به همین دلیل جانشان را از دست داده اند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به شهروندان هشدار داد تا برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی، ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد از سوزاندن زُغال برای تولید گرما یا استفاده از بخاری‌های بدون دودکش خودداری و از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

وی اعلام کرد: شهروندان در صورت وقوع علایم ناشی از مسمومیت با گار مُنواُکسید کربن با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن اجرای راهنمایی های کارشناسان درخواست کمک کنند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir