ماجرای ۴۸ ساعت نفس‌ گیر مسافران گمشده در برف
فرماندار الیگودرز جزئیاتی از ماجرای گم‌ شدن مسافران ۲ دستگاه مینی‌بوس از اهالی شهرکرد در منطقه ذلقی الیگودرز را تشریح کرد

جزئیاتی از ماجرای گم‌ شدن مسافران ۲ دستگاه مینی‌بوس از اهالی شهرکرد در منطقه ذلقی الیگودرز

رسانه‌های چهارمحال‌وبختیاری در روز‌های گذشته خبر گم‌شدن ۴۰ نفر از اهالی روستای صالح‌کوتاه شهرکرد را که همزمان با بارش برف در محور‌های برف‌گیر لرستان و چهارمحال‌وبختیاری با مشکل مواجه شده بودند را در فضای مجازی منتشر کردند.

طبق اطلاعات به‌دست آمده این ۴۰ نفر روز دوشنبه سوار بر دو دستگاه مینی‌بوس از سمت کوهرنگ به روستای صعب‌العبور سرآغاسید که معروف به ماسوله زاگرس است قصد حرکت داشته‌اند که به‌علت بسته بودن مسیر اصلی، راه پشت‌کوه‌ذلقی الیگودرز را برای ادامه مسیر انتخاب می‌کنند.

این افراد به‌علت نقص فنی یکی از مینی‌بوس‌ها در میانه راه گرفتار می‌شوند و حدود ۲۴ ساعت به‌دلیل ناآگاهی از مسیر در شرایط جوی گرفتار می‌شوند و این ساعات را بدون آذوقه و وسایل گرمایشی به‌سر می‌کنند.

ایمان خسروی فرماندار الیگودرز در تشریح این ماجرا اظهار داشت: این ۴۰ نفر از ساکنان روستای سرآغاسید چهارمحال‌وبختیاری بودند از کوهرنگ با دو دستگاه مینی‌بوس قصد حرکت به روستای خود را داشتند.

وی افزود: راه ارتباطی اصلی سرآغاسید در کوهرنگ بسته بوده و به‌همین دلیل وارد حوزه استحفاظی شهرستان الیگودرز در بخش ذلقی و منطقه بزنوید می‌شوند.

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: این ۴۰ مسافر روستای سرآغاسید در بخش ذلقی قصد عبور از منطقه چال‌فره، روستای چین، روستای صالح‌کوتاه، روستای خویه و سرآغاسید را داشتند که به‌علت مسدودبودن مسیر، در برف و گل‌ولای گرفتار می‌شوند، به‌طوری‌که گیربکس یکی از مینی‌بوس‌ها دچار مشکل می‌شود و ادامه حرکت را برای آن‌ها غیرممکن می‌کند.

وی بیان کرد: نیرو‌های راهداری حوزه چهارمحال‌وبختیاری از دوشنبه ظهر تا روز سه‌شنبه هرچه تلاش می‌کنند موفق به نجات ۴۰ مسافر نمی‌شوند و آنان به‌ناچار شب را در خودرو‌ها صبح می‌کنند.

خسروی ادامه داد: از صبح روز سه‌شنبه که گرفتارشدن ۴۰ مسافر بختیاری را به ما اطلاع دادند، نیرو‌های هلال‌احمر این شهرستان بلافاصله با یک تیم امدادونجات روستایی در بخش ذلقی به‌همراه رئیس کارگاه سدرودبار نزد آنان رفتند، این افراد ۴۸ ساعت بدون آذوقه مانده بودند که بلافاصله اقلام خوراکی بین آنان توزیع شد.

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: مسافران بختیاری با رایزنی‌های انجام‌شده در منزل یکی از اهالی روستای کی‌وار سکونت داده شدند و تمام وسیله‌های آن‌ها نیز به منزل این فرد منتقل و آنان در این منزل اسکان داده شدند.

خسروی اظهار داشت: ۴۰ مسافر گرفتار در برف الیگودرز صبح روز چهارشنبه با گسیل چند دستگاه خودروی کمک‌دار از منطقه خودشان به بزنوید مراجعه و سپس به روستای سرآغاسید بدون هیچ مشکلی منتقل می‌شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com