دستگیری مردی با 15 هزار ترقه در تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ کشف بیش از ۱۵ هزار عدد موادمحترقه غیرمجاز و بیش از ۵۶۰۰ ثوب انواع البسه قاچاق در جریان دو ماموریت پلیسی خبر داد.

کشف لباس‌های قاچاق از دو خودروی سواری


سرهنگ محمد معظمی گودرزی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت:‌ روز گذشته ماموران عملیات کلانتری ۱۵۲ خانی‌آبادنو حین گشت زنی به دو دستگاه خودروی سواری پژو و سمند مشکوک شده و برای بررسی موضوع دستور توقف خودروها را اعلام کردند، اما راننده یکی از خودروها به محض مشاهده ماموران با سرعت از محل متواری شد.

وی با بیان اینکه درپی اقدام راننده این خودرو تعقیب و گریز میان پلیس و این خودرو آغازشد، گفت:‌دقایقی بعد خودروی مذکور توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن ۵۶۰۰ ثوب انواع البسه فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه راننده هر دو خودرو دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: این دو نفر تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی حمل البسه قاچاق از استان غربی کشور به قصد تحویل در بازار تهران معترف شدند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: برای متهمان نیز پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی همچنین از کشف بیش از ۱۵ هزار عدد مواد محترقه  در محدوده بازارتهران طی ماموریتی دیگر خبر داد و گفت:‌ به دنبال دریافت اخباری مبنی بر توزیع مواد محترقه قاچاق در محله بازار تهران رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار قرار گرفت و آنان در نخستین اقدام محل استقرار توزیع کننده موادمحترقه را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام هماهنگی و اخذ مجوز قضایی برای دستگیری متهم، گفت: ماموران در جریان یک عملیات منسجم پلیسی به محل مذکور مراجعه کرده و این فرد را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین در بازرسی از محل نیز تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۰ عدد  انواع مواد محترقه کشف و ضبط شد.

معظمی گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌این فرد در جریان بازجویی‌ها به جرم خود و توزیع مواد محترقه غیرمجاز و خارجی اعتراف کرد. کارشناسان نیز ارزش اموال کشف شده را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند. برای متهم دستگیر شده در این عملیات نیز، پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.  

وی از دستگیری سارق محتویات خودرو در محله یافت آباد خبر داد و گفت:‌ به دنبال وقوع چندین مورد سرقت محتویات داخل خودرو در محله یافت آباد رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفته و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی راز سرقت محتویات خودرو در محله را کشف کردند، افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارقان به خودروهای پارک شده مراجعه و اقدام به سرقت از آن کرده‌اند. در همین راستا ماموران روز گذشته با حضور در محل های جرم خیز متهمان را با همان مشخصات در حال بازکردن در خودرویی مورد شناسایی قرار داده و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آنان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان ۳۸ و ۴۴ سال سن داشتند، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود و سرقت محتویات از داخل پنج  خودرو اعتراف کردند. همچنین از متهمان یک دستگاه باطری، تجهیزات الکترونیکی و سیستم دزدگیر خودرو نیز کشف و مالباختگان نیز شناسایی شدند.

به گفته وی متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به مراجع قضائی معرفی شدند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir