فاش شدن راز ۱۳ آدم ربایی با فرار از دخمه گروگانگیران
پسر افغان که از سوی سه هموطنش به خاطر اخاذی ربوده شده بود پس از چهار ماه حبس از پشت‌بام خودش را به پایین انداخت و به پلیس خبر داد. مأموران از مخفیگاه آدم‌ربایان، ۱۳ گروگان دیگر را نجات دادند

نجات 13 گروگان از مخفیگاه آدم‌ ربایان

اوایل بهمن‌ماه سال قبل مرد افغانی در تهران به اداره پلیس رفت و از گم شدن ناگهانی برادر ۲۰ ساله‌اش خبر داد. وی گفت: «برادرم چند ماه قبل برای کار به ایران آمد و در کرج مشغول به کار شد. چند هفته قبل مردی به تلفن همراه برادرم بشیر زنگ زد و گفت که برای او کار خوبی در تهران فراهم کرده است و برادرم نیز راهی تهران شد. از آن روز تلفن برادرم خاموش شد تا اینکه چند روز بعد مرد غریبه‌ای با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت برادرم را گروگان گرفته است و برای آزادی او باید ۲۰۰ میلیون تومان پول بدهم. در ابتدا باور نکردم، اما او از طریق فضای مجازی به صورت تصویری با من تماس گرفت که دیدم او و دو نفر دیگر برادرم را که دست و پایش با طناب بسته شده بود شکنجه می‌دهند. برادرم التماس می‌کرد به آن‌ها پول بدهیم و موضوع را به پلیس خبر ندهیم، وگرنه جانش را از دست می‌دهد. پس از آن ۹۶ میلیون تومان با فروختن طلا‌های همسرم و گرفتن قرض فراهم و به حسابی که اعلام کرده بودند واریز کردم، اما آن‌ها برادرم را آزاد نکردند، الان نگرانم که بلایی سر او آورده باشند.»

با شکایت مرد جوان، پرونده به دستور قاضی حمیدرضا کیاستی، دادیار شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی برای پیدا کردن پسر گروگان گرفته شده در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد آدم‌ربایان، بشیر را به شهرستان مشهد منتقل کرده‌اند و در مکان نامعلومی نگهداری می‌کنند. همچنین مشخص شد مبلغ ۹۶ میلیون تومان به حساب پسر افغانی در مشهد واریز شده که صاحب حساب مدعی است کارتش را به صورت امانت در اختیار مرد افغان دیگری قرار داده است.

بدین ترتیب پرونده در اختیار مأموران پلیس شهرستان مشهد قرار گرفت. در‌حالی‌که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت به مأموران پلیس مشهد خبر رسید پسر جوان افغانی از پشت‌بام خانه‌ای در منطقه طوس خودش را به پایین پرت کرده و درخواست کمک دارد. با اعلام این خبر، مأموران راهی محل شدند و دریافتند پسر زخمی همان پسر افغانی است که چند ماه قبل از تهران ربوده شده بود. او گفت: بهمن‌ماه سال قبل سه مرد افغان به بهانه کار مرا ربودند و به این خانه آوردند. غیر از من، ۱۳ افغان دیگر هم گروگان آن‌ها هستند. امروز آدم‌ربایان در خانه نبودند که من موفق شدم دست و پایم را باز کنم و بعد خودم را به پشت‌بام رساندم و از آنجا به پایین پرت کردم که دست و پایم آسیب دید.

مأموران در ادامه ۱۳ گروگان دیگر را آزاد کردند. تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان ادامه دارد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net