وضعیت سلامتی هیلاری کلینتن
به گفته پزشکان، پس از آنکه لخته خونی در نقطه‌ای میان مغز و جمجمه هیلاری کلینتون مشاهده شد، هم‌اکنون وضعیت سلامتی وزیر خارجه آمریکا "پیشرفت عالی" داشته است.
 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پزشکان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کردند، وی سلامتی کامل خود را باز یافته و پس از دریافت داروهایی رقیق کننده خون از بیمارستان مرخص خواهد شد.

کلینتون که ۶۵ سال سن دارد، روز یکشنبه (۳۰ دسامبر) در بیمارستانی در نیویورک بستری شد. بر اساس گزارش‌ها، وی پیشتر بر اثر بیهوشی موقت به زمین افتاده و از ناحیه سر دچار ضرب دیدگی شده بود.

قرار است کلینتون پیش از آغاز رسمی دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، از مقام خود کناره‌گیری کند.

به گفته پزشکان، روز یکشنبه در پرتونگاری با روش ام آر آی از کلینتون، لخته خونی در یکی از رگ‌های پشت گوش سمت راست وی، در فضای بین مغز و جمجمه مشاهده شده است.

پزشکان معالج کلینتون می‌گویند، این لخته خونی "باعث سکته مغزی یا آسیب عصب شناختی" نشده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلینتون در دوره مسئولیت خود از ۱۱۲ کشور جهان بازدید کرده و بدین ترتیب، رکورد بیشترین سفرهای خارجی را در بین وزرای خارجه آمریکا کسب کرده است.

پیشتر در ماه جاری میلادی، اوباما سناتور دموکرات جان کری را به عنوان انتخاب خود برای جایگزینی کلینتون معرفی کرده بود. انتصاب کری که در حال حاضر ریاست کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا را بر عهده دارد، باید به تصویب مجلس سنا برسد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطرات هوای آلوده تهران
اوباما خواستار تصویب قانون کنترل سلاح در 2013 است
سه گزینه احمدی نژاد برای انتخابات
تعطیلی دوروزه مدارس ابتدایی در تهران
وزارت بازرگانی عراق واردات خودروهای ایرانی را متوقف کرد