محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه هفته آینده 27 دی‌ماه به منظور تعامل و رایزنی با نمایندگان به مجلس شورای اسلامی می‌رود.

قوای سه‌گانه مثل انگشتان یک دست است، اگرچه جدا حرکت می‌کنند، اما اگر متناسب با وظایفی که دارند هماهنگ با یکدیگر باشند می‌توانند کار را پیش ببرند و مشتی در برابر دشمنان باشند. این موضوع بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای محترم هیأت دولت بود. تعامل سه قوه برای پیشرفت کشور و رفع ضعف‌ها از موضوعاتی بوده که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان در تذکرات خود این موضوع را به سه قوه یادآوری کردند، حتی در همین زمینه ‌آیت‌ا... شاهرودی را به عنوان نماینده خود برای تعامل سه قوه منتسب کردند، حال این بار در‌ راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور محمود احمدی‌نژاد، قرار است به مجلس شورای اسلامی برود و درخصوص پاره‌ای از مشکلات اقتصادی با آنها بحث کرده تا در نهایت راه‌حلی برای ادامه فعالیت مطلوب کشور متولد شود.

رئیس‌جمهور با وزرا به پارلمان می‌رود

در همین راستا معاون امور مجلس رئیس‌جمهور روز گذشته (دوشنبه) ضمن اعلام این خبر می‌گوید که محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه هفته آینده 27 دی‌ماه به منظور تعامل و رایزنی با نمایندگان به مجلس شورای اسلامی می‌رود. «لطف‌ا... فروزنده» به ‌ایرنا گفته در این نشست که کاملا علنی خواهد بود، شماری از وزرا از‌ جمله تیم اقتصادی دولت، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند و البته دکتر احمدی‌نژاد در‌مورد مسائل اقتصادی و مدیریت تحریم‌ها با نمایندگان رایزنی خواهد کرد تا کارهای کشور در فضای هماهنگ، تعامل، همفکری و وحدت حداکثری مدیریت شده و پیش برود. گفته می‌شود وزرا در این جلسه گزارش کار خود را هم ارائه خواهند کرد.

نمونه‌های دیگر تعامل قوه مجریه با سایر قوا

هر چند عده‌ای دانسته یا نادانسته ‌این روزها با آب ریختن در آسیاب دشمن می‌خواهند نشان دهند قوه مجریه در مسیر کاهش تعامل با سایر قوا عمل کرده و رفته‌رفته تبعیت از قوانین را زیر پا می‌گذارد، اما دولت ثابت کرده تا آخرین روز فعالیت‌های قانونی خود را انجام داده و مانند گذشته عدول از قوانین را مانع پیشروی امور جاری کشور می‌داند. پیش از این عده‌ای با راه‌انداختن شایعاتی مبنی بر استخدام غیر‌قانونی در دولت یا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت بدون درنظر گرفتن قوانین قصد داشتند میان قوا اختلاف‌افکنی کنند که نشد.

رئیس قوه مجریه پیش از حضور در پارلمان هم در جلسه‌ای از نمایندگان مجلس دعوت کرد و در آن جلسه نیز به‌صورت غیر‌علنی تعاملات بین دو قوه صورت گرفت و مشورت‌های دوبازوی جمهوری اسلامی کمک کرد تا کشور در ریل خود بهتر پیشروی کند و حالا احمدی‌نژاد با اعضای تیم اقتصادی خود به بهارستان می‌رود تا به‌صورت علنی با نمایندگان درباره پیشبرد اقتصاد کشور و عمل به بیانات مقام معظم رهبری در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی به صحبت بپردازد و به شایعات اینچنینی که دولت در ماه‌های پایانی قبل از انتخابات سر تعامل با دیگر قوا را ندارد، پایان دهد.

گفتنی است علاوه بر این دیدار، پیش از این در نامه‌ای که رئیس‌جمهور به قوه قضائیه برای معرفی کردن مفسدان فرستاد که غلامحسین الهام آن را شامل اسامی مفسدان اقتصادی، زمین‌خواری و مسائلی از این دست می‌دانست، هماهنگی خود را با قوه قضائیه نشان داده بود.

مهم پیشرفت کشور است

درست است که جوسازی و شایعه خودی و ناخودی در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع مورد بحث تمام‌نشدنی است، درست است که عده‌ای خودی هم برخی اوقات تعاملات را طوری تفسیر می‌کنند که دشمنان در آن می‌مانند (مثل عده‌ای که دعوت رئیس‌جمهور از نمایندگان برای تعامل را طور دیگری تفسیر کردند) اما اگر هدف خدمت باشد و پیشرفت کشور نهایت آرزوی مسئولان قرار گیرد، آنها به‌ این شایعات بی‌اساس توجه نکرده و با پیش گرفتن بیانات مقام معظم رهبری به آبادانی و شکوفایی کشور اسلامی کمک خواهند کرد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
گوشت ضد سرطان تولید شد
مردم تهران در محاصره خطرناک‌ترین بیماری‌ها
تنها هاشمی می‌تواند جناح‌ها را کنار هم بنشاند
دستگیری جوانی که در نزاع دسته‌جمعی فردی را به رگبار بست
واگرایی درون حزبی جمهوری خواهان