پلیس بین الملل
در حالیکه غیبت نام خاوری در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل سوال براگیز شده بود، درحال حاضر نام وی در زمره مجرمان تحت تعقیب این سازمان قرار گرفته است.


 نزدیک به ۲ سال است که از فساد مالی بزرگ می گذرد و هنوز یکی از متهمان ردیف اصلی آن در خارج از ایران به سر می‌برد؛ خروجی که در هاله ابهام باقی ماند. پرونده فساد مالی بزرگ، یکی از پرونده های جنجالی بود که مردم همواره دادگاه های آن را دنبال می کردند.

به گزارش افکار ، درکنار دادگاه ها، فرار خاوری درکانون توجه مردم قرار داشت و برای همه بسیار مهم بود تا بدانند او چرا و چگونه به کانادا گریخت؟ بعد از فرار مدیرعامل سابق بانک ملی به کانادا و با وجود اقدامات قوه قضاییه ، اینترپول از تحت تعقیب قرار دادن وی سر باز  زد ؛ با این حال تا مدت ها نامی از خاوری در وبسایت پلیس بین الملل به چشم نمی خورد.

به گزارش افکار ، اما به تازگی نام  محمود خاوری در لیست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل قرار گرفته است.  در سایت پلیس بین‌الملل (اینترپل) در صفحه مربوط به افراد تحت تعقیب به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران، اسامی، تصاویر و مشخصات۲ نفر به چشم می خورد.
یکی از آنها محمود رضا خاوری، مدیر عامل فراری بانک ملی ایران است. كشورهای عضو اینترپل موظفند این افراد را به محض رویت در کشور خود، بازداشت كنند.



گفتنی است در شهریور ماه امسال  حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا هنوز اسم خاوری در فهرست مجرمان اینترپل نیست گفته بود: ما درخواست های خود را ارائه و موضوع را پی گیری کردیم اما آنها اقدامی نکردند و تاکنون خاوری را به ایران تحویل نداده اند.


جای اسم یک متهم دیگر کنار خاوری خالی است

در کنار محمود رضا خاوری، برادر مه آفرید امیرخسروی متهم ردیف اصلی اختلاس سه هزار میلیاردی نیز با فاش شدن قضیه اختلاس به کانادا گریخت. این درحالیست که  بعد از گذشت دو سال نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب این سازمان به چشم نمی خورد.

مهرگان امیرخسروی، برادر سوم و به لحاظ تصمیم‌گیریهای اقتصادی نفر دوم در خانواده امیر خسروی است. وی متولد ۱۳۴۲ و ساکن شهر رشت بود. در پی دستگیری «مه‌آفرید» در مردادماه ۱۳۹۰، مهرگان که در ترکیه به سر می‌برد به کانادا گریخت. همچنین از دو سال پیش همسر و فرزندانش در کانادا زندگی می‌کنند. همسر وی «طوبی» و فرزندانش «هیوا» و «هیراد» نام دارند.
گفته می شود تنها خانه دختر ۱۹ساله وی ۱میلیون دلار قیمت دارد. هم‌زمان با جهش چهارصددرصدی سهام این شرکت، همسر و دو فرزند مهرگان در مونترال مستقر شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
مهدی هاشمی به وزیر ارشاد چه گفت؟/ عکس
معاون باراک اوباما:۱+۵ هرچه زودتر مذاکره با ایران را آغاز کند
سامانه‌ بارشی‌ جدید از فردا وارد کشور می‌شود
بازار خودرو در دست دلالان و واسطه ها و مشتریان واقعی فقط نظاره‌گر ماجرا
ارائه VPN قانونی از هفته آتی در سطح كشور