وزیر امور خارجه ترکیه با تقدیر از مواضع ضد سوری متحدان کشورش به ویژه عربستان و قطر، از شورای امنیت به سبب تصویب نکردن قطعنامه علیه سوریه انتقاد کرد.

به گزارش الیوم السابع، "احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت ما در دورانی به سر می بریم که جامعه بین الملل باید پرونده سوریه را مجددا ارزیابی کند و مسئولیت این پرونده را عهده دار شود.
 
وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در نشست بررسی راههای رویارویی با  پیامدهای بحران های کنونی در مالی و سوریه که در حاشیه چهل و نهمین کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ برگزار شد، سخنرانی کرد.
 
داود اوغلو در سخنرانی خود که دیروز یکشنبه خبرگزاری "آناتولی" ترکیه آن را منتشر کرد، افزود در سالهای اخیر منطقه شاهد تحولات بسیاری بوده است و باید انگیزه های درونی در این تحولات در خاورمیانه و سایر مناطق به خوبی درک شود.

وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد حل شدن بحرانهای خاورمیانه با میدان دادن به نخبگان و ارائه ابتکارعملهای منطقه ای و عمل کردن جامعه بین المللی به مسئولیتهای خود در قبال حوادث، انجام اقدامات منطقه ای امکان دارد .

داود اوغلو در ادامه از سیاستهای ضد سوری قطر و عربستان تقدیر کرد و مدعی شد این دو کشور نقش محوری در حل پرونده سوریه دارند. وی نقش این دو کشور در کنار ترکیه در ادامه ناامنی و خشونتها در سوریه را به سبب حمایتهای گسترده از گروههای مسلح نادیده گرفت.
 
وی از صادر نشدن قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه به سبب مخالفتهای روسیه و چین انتقاد کرد.
 
داود اوغلو اظهار داشت ذهنیت جنگ سرد با وجود اینکه زمانش به پایان رسیده است، همچنان در سازمانهای بین المللی ادامه دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران (91/11/6)
آزمون ارشد92 دانشگاه آزاد شرط مدرک ندارد
پاسخ جالب همسر دکتر حبیبی به مشایی
اجرای طرح بارش مصنوعی در تهران
طلاق، بهانه قتل مادرزن شد