واکنش مجلس به حمله به احمدی‌نژاد
محمدحسن آصفری در واکنش به اخبار مربوط به حمله ناکام صورت گرفته به رئیس جمهور کشورمان در جریان سفر سه روزه به مصر گفت: پس از بررسی صحت و سقم این موضوع با حضور نماینده دولت در کمیسیون امنیت ملی می‌توان درباره این موضوع اظهار نظر صریح کرد.
 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت 31 سال از عمر انقلاب یک نگاه و رویکرد جدید در رابط با ایران و مصر شکل گرفت که خوشایند بسیاری از کشورها و گروه‌ها نیست که از جمله آنها می‌توان به رژیم‌صهیونیستی اشاره کرده که از این موضوع احساس تضرر می‌کنند.
 
آصفری اخبار منتشر شده در رسانه‌های داخلی و مصری درباره حملات سه‌گانه به احمدی‌نژاد در جریان حضور در دفتر شیخ الازهر، مسجد امام حسین و اقامتگاه حافظ منافع ایران در مصر گفت: این موضوع با حضور نمایندگان دولت در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و پس از بررسی صحت و سقم آن می‌توان درباره علل و دیگر جنبه‌های این موضوع اظهار نظر کرد.
 
وی افزود: تامین امنیت و آرامش هیئت‌های خارجی بر عهده دولت میزبان است و دولت قاهره وظیفه تامین امنیت و جلوگیری از تعرض فرد یا افرادی که قصد حمله به هیئت حاضر ایرانی در مصر را داشتند بر عهده داشت.
 
آصفری همچنین درباره تکذیب این حملات از سوی احمدی نژاد و رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر با وجود انتشار عکس و فیلم‌های از آن در رسانه‌های مختلف نیز گفت: صحت و جنبه‌های مختلف این موضوع باید در مجلس بررسی و پس از آن علت و دلایل آن گفته می‌شود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های بسیاری از ارتقاء و بهبود روابط تهران-قاهره متضرر می‌شوند که در نتیحه این موضوع شاهد آن هستیم که گروه‌های افراطی به دنبال به چالش کشیدن و به راه انداختن تبلیغات سیاسی در این باره هستند.
 
احمدی نژاد در راس هیئتی بلندپایه روز سه شنبه برای شرکت در دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی وارد قاهره شد و امروز -جمعه- این کشور را ترک کرد.
 
دیدار با شیخ الازهر مصر، حضور در مسجد الحسین قاهره و شرکت در مراسم بزرگداشت دهه فجر دراقامتگاه حافظ منافع ایران در این کشور از جمله برناه هایی احمدی نژاد طی حضور در مصر بود.
 
این برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که رئیس‌جمهوری از ایران به مصر سفر می‌کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
 مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران
دور جدید پیش‌ فروش سکه اواخر هفته آینده
انتشار کلید سوالات کنکور ارشد در 29 بهمن/اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه اردیبهشت
دولت با گرانی ها مقابله کند/ مذاکره با امریکا خط قرمز نظام
محبوس‌شدن یک کارگر در گودبرداری در تهران