پاسخ سفیر ایران
به لحاظ شرعی و با توجه به مقررات، ما با زنان دست نمی‌دهیم و به همین خاطر من دستم را به نشانه احترام بلند کردم، نه اینکه دستم را به نشانه دست دادن دراز کنم، و خانم رث نیز دستش را بلند کرد. البته فاصله کم بود، ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.


سفیر ایران در برلین هرگونه مصافحه و دست دادن با خانم «کلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان را به شدت تکذیب کرد و گفت: من دستم را به نشانه احترام بلند کردم و خانم رث نیز دستش را بلند کرد ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.
 
در پی انتشار تصاویری مبنی بر مصافحه (دست دادن) علیرضا شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین و «کلادیا رث» رئیس حزب سبزهای آلمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در برخی رسانه‌ها، خبرگزاری فارس در تماس با شیخ عطار درباره تصاویر و اخبار منتشره سؤال کرد که وی ضمن رد هرگونه مصافحه گفت: روز یکشنبه هفته گذشته زمانی که در سالن کنفرانس امنیتی مونیخ نشسته و منتظر حضور علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در محل سخنرانی بودم، خانم رث از کنار من رد شد و احوالپرسی کرد.
 
وی با این توضیح که سالن کنفرانس شبیه سالن سینماست و من بین 2 ردیف صندلی نشسته بودم، اظهار داشت: به لحاظ شرعی و با توجه به مقررات، ما با زنان دست نمی‌دهیم و به همین خاطر من دستم را به نشانه احترام بلند کردم، نه اینکه دستم را به نشانه دست دادن دراز کنم، و خانم رث نیز دستش را بلند کرد. البته فاصله کم بود، ولی هیچ ملامسه‌ای صورت نگرفت.
 
شیخ عطار با اشاره به اینکه روزنامه بیلد حامی صهیونیست‌ها و همچنین گروهک تروریستی منافقین است، ادامه داد: حتی در مقررات استخدامی این روزنامه از خبرنگاران و کادر اداری تعهد کتبی گرفته می‌شود که از اسرائیل انتقاد نکنند. خبرنگار بیلد هم از این صحنه عکس و فیلم گرفت و روز چهارشنبه در ستون «کارت قرمز» این روزنامه منتشر کرد.
 
سفیر ایران در آلمان ادامه داد: در این ستون هر هفته گاف‌های یکی از شخصیت‌ها و مقامات آلمانی منتشر می‌شود و در واقع هدف این روزنامه، بنده نبودم؛ بلکه خانم کلادیا رث بود.
 
وی در توضیح بیشتر گفت: خانم رث و حزب سبزها علی‌رغم اینکه در برخی مسائل از جمله مباحث حقوق بشری با ما اختلاف نظر دارند، ولی در بحث خطرناک و تروریست بودن منافقین با ما هم عقیده هستند و منافقین با این اقدام می‌خواستند فشاری به خانم رث وارد کنند.
 
شیخ عطار اضافه کرد: در این ستون از خانم رث انتقاد شده که چرا شما که مدعی دفاع از حقوق بشر هستید با سفیر ایران احوالپرسی کرده‌اید؛ او زمانی که در کردستان استاندار بوده به دستورش صدها نفر به دار آویخته شده‌اند.
 
وی گفت: در پی انتشار این مطلب من در نامه‌ای خطاب به این روزنامه این اتهامات (صدور دستور اعدام صدها نفر در کردستان) را رد کردم که منتشر نشد.
 
سفیر ایران در برلین خاطرنشان کرد: روزنامه دی‌ولت مطلبی را به نقل از خانم رث منتشر کرد که در آن عنوان شده «من به سفیر ایران دست نداده‌ام، سفیر ایران دستش را بلند کرد و من نیز دستم را بلند کردم. من در این گفت‌وگو از دولت ایران خواستم که اجازه دهد جعفر پناهی در فستیوال فیلم برلین شرکت کند.»
 
شیخ عطار در توضیح این اقدام و انتشار این تصویر عنوان کرد: آنها با این کار می‌خواستند به دلیل مخالفت رث با منافقین ضرب شستی به وی نشان داده و از سوی دیگر چهره من را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران مشوه و جنایتکار جلوه دهند.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه سایت‌های داخل کشور بدون اینکه در جریان کم و کیف ماجرا باشند با استناد به سایت «بالاترین» اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
تجاوز و قتل دختر 13 ساله
مثبت و منفی های سفر احمدی نژاد به مصر
مرتضوی: خودم فیلم گرفتم
تاریخ اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد92
قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران (91/11/21)