مهمانپرست در مورد مذاکرات ایران و آژانس افزود: ما همواره آمادگی داریم تا در توافق ایران و آژانس، حقوق هسته‌ای کشورمان به شکل کامل به رسمیت شناخته شود و در این‌صورت ما هم نگرانی‌های آنها را برطرف کرده و مي‌توانيم بازدید از سایت پارچین را در دستور کار قرار دهیم.

 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما همواره آمادگی داریم تا در توافق ایران و آژانس، حقوق هسته‌ای کشورمان به رسمیت شناخته شود و در این صورت ما بازدید از سایت پارچین را می‌توانیم در دستور کار خود قرار دهیم.

"رامين مهمانپرست" سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن تبریک دهه فجر و حضور پرشکوه ملت ایران راهپیمایی 22 بهمن در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعاهای برخی دیپلمات‌های غربی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که رآکتور تحقیقاتی ایران برای مصارف پزشکی و رادیو دارو و درمان بیماران سرطانی است و این سوخت باید توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ما تأمین شود، اما به دليل عدم پاسخ، ما شروع به سوخت رأکتور کردیم.
 
وی تصریح کرد: طبیعی است برای این کار باید غنی‌سازی اورانیوم انجام شود و ما تمام گزارشات خود را به شکل کامل به آژانس ارائه کردیم.
 
مهمانپرست در مورد مذاکرات ایران و آژانس افزود: ما همواره آمادگی داریم تا در توافق ایران و آژانس، حقوق هسته‌ای کشورمان به شکل کامل به رسمیت شناخته شود و در این‌صورت ما هم نگرانی‌های آنها را برطرف کرده و مي‌توانيم بازدید از سایت پارچین را در دستور کار قرار دهیم.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بحث مذاکرات ایران و آژانس، چارچوب کلی دارد و ما فکر می‌کنیم تا به امروز بیشترین همکاری و بازرسی را با آژانس داشته‌ایم و همه فعالیت‌هایمان زیرنظر آژانس بوده؛ این چشم انداز برای رسیدن به توافق مثبت برای ما بسیار روشن است.
 
وی با اشاره به اینکه قرار است پرونده هسته‌ای ایران در شورای امنیت، مجددا پیگیری شود، افزود: این روند یک روند بسیار اشتباه است، چرا که هیچ‌گونه ابهامی در پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد و طبق توافقات قرار بود پس از پاسخ دادن به سوالات آنها، پرونده ما سِیر طبیعی خود را طی کند.
 
مهمانپرست خاطرنشان کرد: ما معتقدیم فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان کاملا حق ملت ایران بوده و آژانس باید این حقوق را به رسمیت بشناسد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سفر "صالحی" به قاهره گفت: این سفر در زماني حساس صورت گرفت که ما دستاوردهای آن را بسیار مفید موثر ارزیابی می‌کنیم، چرا که کشور ما وظیفه دارد تا مشکلات خود را مطرح کند و موضوع فلسطین و سوریه در دستور کار بوده و ما اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم.
 
مهمانپرست اظهار داشت: بحث همکاری ایران و مصر در فضای امروز جهانی، بسیار موثر بوده و این دو کشور می‌توانند با همکاری خود مشکلات منطقه را حل کنند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در مورد پرونده آمیا تصريح کرد: مسئولین کشورهای ایران و آرژانتین نشست‌هایی را در این خصوص داشته‌اند و این توافقات می‌تواند به حل این پرونده کمک کند و بازجویی از مقامات ایرانی کذب است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jyc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
علت بازداشت دختران میرحسین موسوی/ واکنش دفتر سخنگوی قوه قضائیه
با ۴۰ میلیون تومان، اگر واردات خودرو آزاد بود! (+لیست خودرو‌ها)
افزایش ۵۰ درصدی نرخ كرایه‌ تاكسی‌
مطهری: حادثه قم ریشه در خرداد 89 دارد
دختران میرحسین موسوی بازداشت شدند