مرد میلیاردر جبهه پایداری
متاسفانه دولت نهم و دهم تحت تاثیر فساد اقتصادی جریان انحرافی، مورد اتهام است و مشکلاتی را به وجود آورد که بدیهی است صادق محصولی نیز جزء همین حلقه به شمار می‌رود.


«این دولت، دولتی نیست که در سال 84 از آن حمایت کردیم.نمی توان منکر خدمات دولت شد اما در اطراف دولت هستند کسانی که در حلقه انحراف افتاده‌اند و دولت تصمیم ندارد که از آنها جدا شود».

این اظهار نظر هایی بود که زیاد در جلسات و همایش های جبهه پایداری به گوش می رسید. اما روز پنج شنبه همایش جبهه پایداری رنگ و بوی دیگری داشت و به جای انتقاد از نوع رفتاردولت در یکشنبه سیاه مجلس و بحران های اخیر و حتی دادن تذکرات همیشگی درباره دوری از کسانی که دولت را به سمت انحراف سوق می‌دهند، این بار انتقادات زیادی از بهارستان شد.


 صادق محصولی که از ابتدای تشکیل این جبهه یکی از اعضای اصلی این تیم به حساب می آید، انتقادات خود را متوجه مجلس کرد و حتی تاکید داشت که مجلس دل رهبری را به درد آورده است! و حادثه یکشنبه سیاه مجلس را به دلیل عملکرد مجلس دانست.سخنان محصولی از جانب نمایندگان مجلس بی پاسخ نماند و انتقادات زیادی به او وارد شد.نمایندگان سابقه مالی محصولی را که در نهایت سبب شد وزارت نفت نسیب او نشود را به یاد آور شدند و به تذکر دادند که در باره ارتباطش با جریان انحرافی شفاف سازی کند.

جبهه پایداری در جبهه انحراف

مواضع اخیر جبهه پایداری سبب شد که تذکرات زیادی از سوی چهره های مختلف سیاسی درباره عملکرد این جبهه داده شود و بر این موضوع تاکید شود که جبهه پایداری در جبهه انحراف قرار گرفته و بررسی برنامه ها و نوع گفتمان این جبهه نشان می دهد که همراهی پنهانی با جریان انحراف از سوی این جبهه در حال پیگیری است.

این همکاری هایی که در پس پرده انجام می شد اما در همایش جبهه پایداری آشکار شد.این مساله در بررسی عملکرد این جبهه در ماه های اخیر قابل مشاهده است.چه اینکه اعضای این جبهه پس از یکشنبه سیاه مجلس سکوت اختیار کردند و درباره وضعیت معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی جامعه نیز حرفی برای گفتن نداشتند.

سکوت در قبال عملکرد نا مناسب دولت که بارها مورد تذکر قرار گرفته است اما در ابعاد دیگر رخ می نمایند.انجا که این جبهه همسو با جریان انحرافی که برنامه تخریب را در اولویت کاری خود قرار داده است به تخریب چهره های اصیل انقلاب رو آورده است.

تغییر مواضع روشن جبهه پایداری در صحبتهای چهره ‌های مطرح این تیم بیشتر نمایان بود. صادق محصولی در صحبت های خود هیچ اشاره ای به اقدام اخیر رئیس جمهور در مجلس نکرد و تنها نمایندگان مجلس را برای پدید آمدن حوادث اخیر مستحق انتقاد دانست و گفت که نمایندگان فعلی مجلس که حاصل فرآیند وحدت در انتخابات مجلس نهم هستند، خون به دل رهبری کرده اند.

 پرهیز کامران باقری لنکرانی نیز از صحبت کردن درباره اتفاقات اخیرو گرانی های رخ داده سبب شد که جوانان حاضر در جلسه انتقاداتی را به وی داشته باشند اما پاسخ لنکرانی به آنها این بود که نمی شود یقه رئیس جمهور را گرفت!وی حتی درباره اتفاقات رخ داده در جمع خبرنگاران نیز پاسخ نداشت و عنوان کرد انتقاداتی به هر سه قوه وارد است!

مواضع کامران باقری لنکرانی اما در چند ماه گذشته نیز درباره جبهه پایداری با سخنان گذشته اش تفاوت فاحش داشت.آنجا که در همایش جمعی از حامیان جبهه پایداری در شیراز عنوان کرده بود که من قائل به جریان انحرافی نیستم، چراكه این جریان زمانی وجود دارد كه پشت آن فكر، اندیشه، اصول و جنبش مردمی باشد و بهتر است نام «گروه حاشیه‌ساز دولت» را به كار ببریم!

حلقه گم شده

در زمان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آنجا که برنامه وحدت در دستور کار اصولگرایان قرار گرفت اعضای این گروه توصیه رهبری را برای جذب حداکثری و دفع حداقلی نادیده گرفت و انتقادات زیادی را به بزرگان اصولگرایی که جریان وحدت را هدایت می کردند وارد دانست.در نهایت نیز در زیر چتر وحدت قرار نگرفت و با مرح کردن خود به عنوان یکی از قطب های انتخابات لیست جداگانه ای را برای مجلس نهم ارائه کرد.

انتقادات اعضایاین جبهه اما همچنان در باره وحدت بر قرار است و در زمانی که هنوز اتحاد جریان اصولگرایی درباره وحدت برای انتخابات آینده به سرانجام و رای نهایی نرسیده است شمشیر انتقاد خود را به سمت وحدت گرفته و از هم اکنون فریاد نامناسب بودن وحدت سر می دهند. انتقاد اعضای این جبهه از نوع وحدت بین اصولگرایان در حالی صورت می گرد که این جبهه درباره وحدت بین اعضای خود با مشکل مواجه شده است و مساله وحدت را هنوز در تیم خود حل نکرده است.

انشقاق در بین اعضای تیم قم و تیم تهران از ماه ها پیش در رسانه ها مطرح شد، گرچه اعضای این گروه در این باره سکوت اختیار کرده اند اما عدم شرکت چهره های رادیکال این تیم هم‌چون حمید رسایی، مهدی کوچک زاده، روح الله حسینیان و غلامحسین الهام  در این همایش نشان از شدت انشقاق در بین اعضای پایداری داشت.

محصولی جزو جریان انحرافی است

مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت در واكنش به اظهارات سخنرانان همایش جبهه پایداری بخصوص اظهارات صادق محصولی واكنش تندی داشته و صراحتا در گفت و گوهای جداگانه سخنان وی را محكوم كردند.سایت خانه ملت پس از اظهارات محصولی انتقادات زیادی را به وی وارد دانسته است.این انتقادات به دلیل اظهار نظر او درباره مجلس بود.

محصولی عنوان کرده بود که مجلس دل رهبری را خون کرده است.سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی به نوعی اقدامات و سخنان محصولی را در راستای خواسته های جریان انحرافی و تلاش برای بر هم زدن آرامش جامعه توصیف می کند. وی، صادق محصولی را جزء جریان انحرافی دانسته و عنوان می کند: متاسفانه دولت نهم و دهم تحت تاثیر فساد اقتصادی جریان انحرافی، مورد اتهام است و مشکلاتی را به وجود آورد که بدیهی است صادق محصولی نیز جزء همین حلقه به شمار می‌رود. از آنجایی که محصولی خود به عنوان حلقه جریان انحرافی به شمار می‌رود طبیعی است که از اتفاقاتی که روز ۱۵ بهمن در صحن علنی مجلس به وقوع پیوست حرفی به میان نزند و صحبت‌های رئیس‌جمهور را نقد نکند.

محصولی در این حد نیست!

نادر قاضی پور اما محصولی را در حدی نمی داند که بتواند درباره این مسائل صحبت کند.او می گوید به طور حتم کسی با سابقه شبهه ناک مالی نمی‌تواند دم از ولایتمداری و مردمداری بزند. افرادی مثل محصولی از جریان فتنه هم بدتر هستند چرا که این‌ها با طرح ظاهری فریبنده به ارکان نظام لطمه می زنند بنابراین مردم باید هوشیار باشند چراکه خطر این‌ افراد از فتنه نیز بدتر است.

سخنان و نوع موضع گیری محصولی نسبت به جریان انحرافی و شبهات ثروت میلیاردی محصولی که در نهایت سبب شد وی وزارت نفت را از دست بدهد، از انتقاداتی است که همواره به او وارد بوده است.

مهم تر از همه اما سخنان جنجالی وی در انتقاد از مجلس به دلیل یکشنبه سیاهی است که متهم اول آن از نگاه مردم کس دیگری است نه مجلس. آیا کلید یکشنبه سیاه را نمایندگان مردم زدند و یا...!


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
نتایج پذیرش بدون آزمون سال 91 اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از 5 اسفند
نرخهای مصوب خودرو، قیمتهای بازار را تا ۶ میلیون تومان افزایش داد
واژگونی مرگبار پراید در شرق پایتخت
ابراز امیدواری کاخ سفید برای پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5
آغاز مرحله دوم واگذاری مسکن مهر