پرونده مرتضوی
شخصا دو گونی از پرونده‌هایش را به جلسات می‌بردم با این حال هیچ‌گاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و بنابراین موضوع وی را به قانون سپردم.


علیرضا زاکانی در جمع دانشجویان بسیجی سراسر کشور، با اشاره به ریاست‌جمهوری هاشمی و خاتمی و بعد احمدی‌نژاد اظهار کرد: «ساده‌انگاری است اگر بگوییم ساده‌زیستی و عدالت‌طلبی را احمدی‌نژاد برای ما به ارمغان آورده است. این آقا و افرادی که‌دور و برش را گرفته‌اند در دوم خرداد نیروهای دسته‌چندم دانشگاه بودند، البته حسن احمدی‌نژاد هم این بود که به ارائه شعارهای انقلاب اسلامی که مال خودش هم نبود پرداخت و دستش هم درد نکند ولی ما با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته‌ایم.»
 
وی افزود: «متاسفانه دولت 10 ماه است فردی را مسئول گذاشته که تمام پرونده‌اش دست من است. من در زمانی که روزنامه‌ها را می‌بستند دو دوره عضو هیات نظارت بر مطبوعات بودم و در آنجا با آقای مرتضوی همکار بودم و می‌دیدم که ایشان چطور خدمت و البته خطا می‌کند. آقای مرتضوی باید برای کار خوبش مزد بگیرد و برای خطایش پاسخگو باشد.»
 
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این‌که اگر اصلاح‌طلبی خطا کرد باید یک چوب بخورد و اگر فرد اصولگرایی دچار خطا شد دو چوب بخورد، عنوان کرد: «خطاهای مرتضوی، خطاهای فاحشی است. او این‌قدر مشکل دارد که زمان رسیدگی به پرونده‌هایش بنده شخصا دو گونی از پرونده‌هایش را به جلسات می‌بردم با این حال هیچ‌گاه نخواستم آبروی کسی را ببرم و بنابراین موضوع وی را به قانون سپردم.»
 
وی انتصاب مرتضوی از سوی احمدی‌نژاد را اشتباه خواند و درباره جلسه روز استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: «بنده مخالف استیضاح بودم و صبح آن روز هم فراکسیون اصولگرایان به اعضایش مبنی بر رای ندادن به استیضاح بیانیه‌ای داد اما آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با یکی از اعضای فراکسیون عنوان کرده بود که من امروز این گوسفند (شیخ‌الاسلامی) را آورده‌ام که قربانی کنم.»
 
زاکانی اضافه کرد: «احمدی‌نژاد در جلسه روز استیضاح اشتباه بزرگی را مرتکب شد و در ادامه لاریجانی در قسمت اول صحبت‌های تبیینی‌اش بسیار خوب عمل کرد اما در بخش دوم سخنانش اشتباه کرد و همان راهی را رفت که احمدی‌نژاد رفت.»
 
وی در انتقاد از عدم حضور بدنه کارشناسی در تیم دولت اظهار کرد: «به‌عنوان مثال چندی پیش رهبر معظم انقلاب به مجلس و دولت توصیه کردند که دور هم بنشینند و به راهکاری مشترک برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها برسند. در این میان یکی از افراد حاضر در جلسه از تیم دولت عنوان کرده بود ما می‌گوییم 250‌هزار تومان به مردم بدهیم و شما معتقدید که فعلا صلاح نیست. رهبری هم که گفته‌اند به یک راه میانه و مشترک برسید. خیرش را ببینید 125‌هزارتومان می‌دهیم، صلوات بفرستید. خوب این موضوع در شأن دولت نیست.»
 
وی ادامه داد: «در جریان معرفی وزرا، آقای احمدی‌نژاد وزیری را معرفی کرد که دو مرتبه توسط یک سرهنگ نیروی انتظامی دستگیر شده بود و در ستاد معین فعالیت کرده و به وی رای داده بود. این‌ها را به آقای احمدی‌نژاد هم منتقل کردم اما او اعتنایی نکرد و آن فرد را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد که خوشبختانه رای نیاورد.»
 
زاکانی با بیان این‌که به مخالفت با اشکالات و موافقت با محاسن احمدی‌نژاد افتخار می‌کنم تصریح کرد: «آقای لاریجانی برای ریاست مجلس هفتم کار انجام داد که مغایر اصولگرایی است که از آن جمله می‌توان به بستن با نمایندگان برای رای دادن به وی، تقسیم مسئولیت‌های مجلس قبل از تشکیل آن، راه‌اندازی فراکسیون رهروان ولایت قبل از انتخاب رییس مجلس و... اشاره کرد.»
 
وی در تشریح گروه‌های اصولگرا گفت: «در حال حاضر جبهه پیروان خط امام و رهبری با کاندیداهایی نظیر آقایان ولایتی، پورمحمدی، متکی، باهنر و لاریجانی که البته به غیر از آقای لاریجانی همه این افراد عزم آمدن دارند، تشکیل می‌شود؛ همچنین ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان متشکل از کاندیداهایی نظیر آقایان حدادعادل، ولایتی و قالیباف، دوستان جبهه پایداری با کاندیداهایی نظیر آقایان جلیلی، حدادعادل، فتاح و لنکرانی که قطعا آقای جلیلی نمی‌آید و آقای فتاح هم محدودیت‌هایی دارد، اصولگرایان مستقل با کاندیداهایی مثل آقایان رضایی و سبحانی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از جمله گروه‌های اصولگرا هستند.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fadanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
نتایج پذیرش بدون آزمون سال 91 اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از 5 اسفند
نرخهای مصوب خودرو، قیمتهای بازار را تا ۶ میلیون تومان افزایش داد
واژگونی مرگبار پراید در شرق پایتخت
ابراز امیدواری کاخ سفید برای پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5
آغاز مرحله دوم واگذاری مسکن مهر