رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ایران گفت: اتاق تشکل سیاسی نیست که از کاندیدای خاصی حمایت کند بلکه اعضا با تشخیص خود می توانند خارج از حیطه اتاق فعالی سیاسی داشته باشند.
 
محمد نهاوندیان در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به التهابات ارزی موجود در جامعه گفت: التهابات ارزی قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی را به شدت کاهش داده در حالی که در شرایط کنونی باید ثبات در اقتصاد کلان ایجاد شود و رفتار رانت جویانه کاهش یابد.

رئیس اتاق بارزرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: هم اکنون افرادی که دسترسی به معاملات خاص دارند، درآمدهای باد آورده ای را نصیب خود کرده اند در حالی که اعماق جامعه با فشار موجود مواجه بوده و به سختی زندگی می کند.

وی تصریح کرد: هنوز ابهام و تاخیر پر هزینه را در سیستم بانکی کشور شاهد هستیم و گمرک هنوز تکلیف کالاهای رسوب کرده را مشخص نکرده است. این در شرایطی است که باید شرایطی اتخاذ شود تا کار تجارت به سهولت صورت گیرد.

نهاندیان از شورای پول واعتبار کشور به عنوان مرجع قانونی سیاست‌های اقتصادی درخواست کرد تا در جهت تسریع در تصمیم‌گیری های ارزی کمک کند.

وی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبیعی است که کشور دچار هیجانات سیاسی خواهد شد که در این راستا ،مناسب است که اتاق به عنوان کانون اقتصاد کشور رویکرد حساب شده ای را اتخاذ کند.

وی گفت: اعضای اتاق همانند تمامی آحاد جامعه وظیفه دارند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند اما اتاقها به عنوان یک نهاد مدنی غیر سیاسی نباید از کاندیدای خاصی جانب داری کنند.

نهاوندیان گفت : اتاق تشکل سیاسی نیست که از کاندیدای خاصی حمایت کند بلکه اعضا با تشخیص خود می توانند خارج از حیطه اتاق فعالی سیاسی داشته باشند.

وی گفت: اتاق در حوزه اقتصاد مشاور نظام است و می تواند یاری دهنده باشد ضمن اینکه می تواند به انتخاب مردم کمک کرده و به دولت آینده نظر مشورتی ارائه دهد.







گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: afkarnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
مذاکرات غیر مستقیم حماس و تل آویو/کاهش محاصره غزه محور مذاکرات
هدفمندی یارانه ها تولیدات را پایین آورده است/ امیدواری به سال 92
دستوراستخدام ۷۰ هزارنفر ازسوی‌احمدی‌نژاد
انفجار یک شهاب سنگ ديگر در کوبا
ریتم اجاره ثانیه به ثانیه تند می شود/بهای اجاره به نرخ روز