گفته می‌شود او در طول سه سال گذشته با استفاده از روابط و رانت‌های جریان انحرافی با نمایندگی پورشه در شیخ‌نشین‌های عربی ارتباط برقرار كرده و از این راه پول‌های كلانی به دست آورده‌است.

چند روز پیش خبری مبنی بر واردات 500 پورشه به كشور توسط فردی نامشخص و با ارزهایی بدون منشا نامعلوم در رسانه‌ها منعكس شد كه بازخورد بسیاری در پی داشت. در آن برهه زمانی این سوال پیش آمد كه در شرایط دشوار اقتصادی و با وجود محدودیت‌های شدید وارداتی كه از سوی دولت! وضع شده‌ چه كسی می‌تواند دست به واردات انبوه خودروهای لوكس بزند.  
 
به هر روی با بررسی های فراوان در این زمینه به پشت‌پرده واردات گسترده 500 دستگاه پورشه و ارز استفاده شده برای واردات این خودروی گران‌قیمت دست پیدا كرده‌است كه نشان‌دهنده ردپای مشخص جریان انحرافی در این موضوع است.
 
بر اساس این اطلاعات «م.ح» مشاور حقوقی یكی از سران جریان انحرافی، از حدود سال 84 تاكنون دست به واردات انحصاری خودروهای پورشه و مازراتی از شیخ‌نشین دوبی زده‌است.  
 
از سوی دیگر او كه به واسطه نزدیکی به حلقه جریان انحرافی نقشی پنهان به عهده‌ دارد با سمت مشاور حقوقی آقای«ز» كه خود یكی از چهره‌های پنهان جریان انحرافی‌است به فعالیت خود ادامه می‌دهد و چندی پیش دست به واردات 500 دستگاه پورشه از دوبی زده‌است.  
 
گفته می‌شود او در طول سه سال گذشته با استفاده از روابط و رانت‌های جریان انحرافی با نمایندگی پورشه در شیخ‌نشین‌های عربی ارتباط برقرار كرده و از این راه پول‌های كلانی به دست آورده‌است. روابط او با شیخ‌نشین‌های عربی به جایی رسیده‌ كه او اكنون به یکی از واردكنندگان اصلی پورشه و مازراتی در كشور تبدیل شده‌ و در شرایط خاص اقتصادی فعلی هم همچنان به این كار ادامه می‌دهد.  
 
نكته‌ای كه در این میان حائز اهمیت است نوع ارزهایی‌است كه «م.ح» با آن دست به واردات خودروهای لوكس می‌زند. او با استفاده از رانت های ویژه جریان انحرافی توانسته به منشا ارزهای دولتی دست پیدا كرده و با استفاده از ارز 1226 تومانی، دست به واردات پورشه بزند. این در حالی‌است كه دولت چندی پیش واردات خودرو و كالاهای لوكس به كشور با ارز دولتی و حتی ارز مبادلاتی را ممنوع كرده‌است.  
 
این اقدام در حالی‌است كه نظام ارزی كشور این روزها به شدت نیازمند ارز برای تامین نیازهای واقعی مردم است و كمبود ارز دولتی برای وردات كالاهای اساسی به گرانی‌ها و نوسان قیمت گسترده انجامیده است.  




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران (91/12/05)
تجاوز عموی هندی به برادرزاده‌اش
نشست سران سه قوه آغاز شد
سقوط قیمت طلای جهانی
توضیح مهمان‌پرست درباره برنگشتن یک کارمند سفارت ایران در اسلو