یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در تذکری در واکنش به قطع تذکرش توسط ابوترابی‌فرد گفت که در اینجا عده‌ای عنوان‌شان خبرنگار است اما در بین‌شان هرزه‌نگار هم داریم.

مهدی کوچک‌زاده در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی،‌ تذکری را در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با استناد به ماده 131 آیین‌نامه مطرح کرد.

زمانی که مهدی کوچک‌زاده در بیان دلایل تذکر خود به بخش‌هایی از کلیات طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی اشاره کرد، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مسند ریاست جلسه، سخنان او را قطع کرد که در این هنگام کوچک‌زاده خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: آقای ابوترابی‌فرد اجازه دهید عرایضم تمام شود چون عرایض من در روزنامه‌ها و رسانه‌ها چاپ می‌شود ولی وقتی سخن من را قطع می‌کنید صحبت‌های شما فقط کامل درج می‌شود.

وی گفت: همه کسانی که اینجا هستند درست است که عنوان‌شان خبرنگار است اما مثل اقشار مختلف که در بین آنها فاسد هم وجود دارد هرزه‌نگار هم در این قشر داریم و تنها نصف حرف‌های ما را می‌نویسند.

در این هنگام ابوترابی‌ به کوچک‌زاده گفت که به ادامه بیان تذکر خود بپردازد.
بر این اساس بخش اول صحبت‌های کوچک‌زاده به قرائت ماده 131 آیین‌نامه داخلی اختصاص داشت که گفت: طبق بخشی از ماده 131 آیین‌نامه، طرح‌ها همانند لوایح باید دارای موضوع و عنوان مشخص و در آن مواد متناسب با طرح قید شده باشد.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه تمام مواد این طرح به تغییر آیین‌نامه داخلی برمی‌گردد، گفت: طبیعتا نمایندگان نسبت به تک تک مواد مخالف و یا موافق هستند ولی سوال این است که چه ارتباطی وجود دارد بین اینکه اجازه دهیم نمایندگان پنج نفر از اعضای دولت را بیاورند و مامور کنند با اینکه ...
در این هنگام ابوترابی‌فرد سخنان کوچک‌زاد ه را قطع کرد و گفت: نکته کلیدی تذکر شما را گرفتم که در واکنش کوچک‌زاده سخنانی را در توهین به خبرنگاران مبنی بر اینکه آنها هرزه‌نگار هستند مطرح کرد!
به گزارش ایسنا، کوچک‌زاده در بخش دوم تذکر خود بعد از اعلام موافقت ابوترابی‌فرد برای بیان ادامه تذکرش، گفت: بخش‌هایی از این طرح با آیین‌نامه مغایرت دارد.
ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر شما راجع به تمامی طرح‌ها و لوایح قابل طرح است اما در جریان بررسی طرح‌ها و لوایح ممکن است نمایندگان نسبت به برخی مواد موافق و مخالف باشند که طبیعتا بعد از رای‌گیری در خصوص کلیات و ورود به جزئیات می‌توانند نظرات خود را مطرح کنند و نسبت به حذف بخشی از مواد رای دهند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی درسال ۹۲ است
میراث محمود احمدی نژاد برای رئیس جمهور بعدی!
جزئیات پیشنهاد گروه 1+5 به ایران در مذاکرات آلماتی
نرخ انواع ارز در مرکز مبادلات ارزی امروز (91/12/08)
نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد