انتشار قیمت های تمام شده خودروهای داخلی
دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.


دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

احمدی نژاد شنبه شب در گفت و گوی نسبتا زنده (!) تلویزیونی خود درباره افزایش قیمت خودرو و تناقضات مواضع خودروسازان، سازمان حمایت و شورای رقابت، حق را با شورای رقابت دانست و از خودروسازان خواست از فضای ایجاد شده برای قیمت گذاری بر مبنای ارز مبادله ای بدون اجحاف استفاده کنند و قیمت را به حالت واقعی بیاورند تا دولت مجبور به ورود در امر قیمت گذاری خودرو نشود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی خودروها ارزبری چندانی ندارند، دست روز قیمت پراید گذاشت و پرسید: "چطور ممکن است پراید را 20 یا 18 میلیون بگویند و بعد اظهار کنند که ضرر می کنیم؟ پرایدی که 8 یا 8.5 میلیون بوده است." وی افزود: "اگر قرار باشد خودرویی با قیمت بالاتر از مشابه خارجی به فروش برسد این خیلی بد است و این روش ، روش خوبی نخواهد بود."

احمدی نژاد با طرح این سوال که مگر خودروهای داخلی چند تمام می شوند، پرسید: "بالاخره خودرو کیلویی چند؟!"











گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخشها
روایت پروین احمدی‌نژاد از اختلاف دو برادر
برنامه خودروسازان برای عرضه در بازار
برملاشدن نقشه‌های پلیس آدمخوار توسط همسرش
سند طالبان برای ورود به بهشت/ عکس
سوریه پروژه مشترک آمریکا - انگلیس