تنها فرق مشایی
مشایی انسان بسیار معمولی است و من تعجب می کنم که او را خاص می دانند مشایی نه استعداد و فکر خاصی دارد و نه صاحب تفکر است. تنها فرق او با بقیه این است که احمدی نژاد دوستش دارد و امکانات و موقعیت زیادی را در اختیارش گذاشته است.


«محمود احمدی نژاد» در شرایطی ماه های پایانی حضور خود در راس دولت را تجربه می کند که زیر ذره بین قرار دارد؛ ذره بین آنهایی که در سال 84 برای موفقیتش تلاش کردند و حالا هم برای نقد کردن او از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. «پرویز کاظمی» که به عنوان وزیر تعاون در دولت نهم فعال بود و در مهر سال 85 به عنوان اولین اخراجی از کابینه لقب گرفت، می گوید: « با توجه به مشاهداتم و نزدیکی به دولت از همان روزها می دانستم که این دولت، دولتی نیست که بتواند کارنامه مثبتی از خود بر جای بگذارد.»

خلاصه گفتگوی پرویز کاظمی با روزنامه شرق را در ادامه می خوانید:

* بین شجاعت و بی گدار به آب زدن فاصله ای است که متاسفانه معمولا این فاصله دیده نمی شود. آقای احمدی نژاد برخی کارهایی را انجام دادند که از نظر عده ای شجاعت بود اما نتیجه و شرایطی که به وجود آمده است، مشخص کرد که بعضی از تصمیم ها،‌ تصمیم هایی بود که منطق در اغلب آنها جایی نداشت و به همین دلیل ضررهای زیادی را متوجه جامعه کرد.


* عزل و نصب هایی که در طول هفت سال و اندی شاهد بودیم را هیچ کس نمی تواند تحرکی غیر قانونی تلقی کند با این وجود صدمه هایی که این نوع جابه جایی ها به نظام مدیریتی کشور وارد کرد بر هیچ کس پوشید نیست.


* با نگاهی به آنهایی که روزی به عنوان حامیان سینه چاک احمدی نژاد فعال بودند و حالا تند ترین هجمه ها را روانه او می کنند، نشان می دهد که احمدی نژاد «خیلی» فرق کرده است.
احمدی نژادی که تلاش می کرد رییس جمهور شود با احمدی نژادی که رییس جمهور است، اصلا شبیه هم نیستند البته نباید از این مساله هم به راحتی بگذریم که نه آن حمایت ها، حمایت هایی منطقی بود و نه انتقادات فعلی را می توان نقد و نظر هایی در چارچوب واقعیت ها تلقی کرد.


* دولتی ها به طور دایم در حال اجرای نمایش تبلیغاتی هستند و نتیجه کارهایشان نشان می دهد که نتوانسته اند دستاورد مهمی داشته باشند. در واقع باید گفت که کمیت مهم نیست و این کیفیت است که باید ملاک قضاوت باشد. پر کاریه دولت هیچ سودی نداشته است.


* آقای احمدی نژاد این روحیه را دارند و به طور آشکار خودش و دولتش را در راس همه امور می بیند و به همین دلیل به راحتی نظرات مطرح شده را نفی می کند و فکر می کرد حرف، فقط حرف خودش است. به همین دلیل است که شاهد این هستیم که قانون گریزی هم از او سر می زند.


* انتخاب رحیم مشایی به عنوان معاونت اول در دولت دهم قطعا یکی از بزرگترین اشتباهای آقای احمدی نژاد بود.


* مشایی انسان بسیار معمولی است و من تعجب می کنم که او را خاص می دانند. مشایی نه استعداد و فکر خاصی دارد و نه صاحب تفکر است. تنها فرق او با بقیه این است که احمدی نژاد دوستش دارد و امکانات و موقعیت زیادی را در اختیارش گذاشته است.


* اسفندیار رحیم‌مشایی بیشر از هر کس دیگر شبیه احمدی نژاد است و به همین دلیل نزدیک ترین فرد به رییس جمهوری است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: bibaknews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
پرسش و پاسخ هایی درباره آنچه در آلماتی گذشت
کاهش اجباری هزینه‌های دولت آمریکا آغاز شد
ازدواج دانشجویان «بیمه» می‌شود
اعلام 5 خبرداغ قضایی
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز (91/12/12)