درگیری لفظی صالحی
«علی اکبر صالحی» وزیر خارجه ایران با همتای ترکی‌اش «احمد داوود اوغلو» تماسی تلفنی داشته که طی آن یک درگیری لفظی میان دو طرف به وجود آمده است.


یک مقام مسئول عراقی از درگیری لفظی میان وزیر خارجه کشورمان و وزیرخارجه ترکیه بر سر مسئله سوریه و ربودن کودکان و زنان سوری خبر داد.

روزنامه لبنانی الاخبار در خبری به نقل از یک مقام مسئول عراق که با رهبران ترکیه در ارتباط است، نوشت که «علی اکبر صالحی» وزیر خارجه ایران با همتای ترکی‌اش «احمد داوود اوغلو» تماسی تلفنی داشته که طی آن یک درگیری لفظی میان دو طرف به وجود آمده است.

وی مدعی شد که صالحی، اخیرا با داوود اوغلو تماس تلفنی داشته و طی آن سخنانی را به زبان آورده که دور از عرف دیپلماتیک بوده است.

این مقام عراقی افزود: صالحی طی این گفت‌وگو از همتای ترک خود پرسید که آیا ناکامی آنکارا در دستیابی به دستاورد‌هایی در سوریه، تلاش آن برای یافتن جایگاهی در مذاکرات و تسویه حساب از طریق ربودن زنان و کودکان سوری را توجیه می‌کند؟

این منبع به نقل از وزیر خارجه کشورمان گفت که وی در خطاب به وزیر خارجه ترکیه گفته است: کار شما به جایی رسیده است که زنان و کودکان را در «الفوعة» می‌ربایید؟

پایگاه خبری «العهد» لبنان نیز نوشت: گفته می‌شود که صالحی به ربوده شدن ده‌ها شهروند سوری از جمله زنان و کودکان در نیمه‌های ماه جاری در روستاهای «الفوعة» و «کفریا» در استان «ادلب» سوریه اشاره کرده و از آن انتقاد کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
مبلغ جدید "یارانه‌ها" در سال 92/ نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی در سال آینده
از انتخاب احمدی نژاد پشیمان نباشید
احمدی‌نژاد از نامردی ننه قمر می گوید
قیمت خودرو در بازار آزاد
انتقاد رئیس جمهور از وزیر سابق بهداشت